באנר עליון
באנר עליון
באנר עליון

רכבת העמק חזרה למסלול

רכבת העמק חזרה למסלול

לאחר סאגה ממושכת ואיומים מצד האוצר להקפיא את פרויקט רכבת העמק ורכבת עכו-כרמיאל, שר האוצר יאיר לפיד נכנע ללחצי השר ישראל כ”ץ וראשי הרשויות בצפון ורכבת העמק תושלם.

שר האוצר יאיר לפיד ושר התחבורה ישראל כ”ץ סיכמו כי תקציב משרד התחבורה לשנים 2013-14 יקוצץ ב-1.35 מיליארד ₪ ולא ב-2 מיליארד ₪. משמעות ההחלטה היא שימשכו העבודות להפעלת רכבת העמק. יו”ר הרשות לפיתוח הגליל וראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה הודה לידידו השר ישראל כ”ץ על מאבק האיתנים שניהל מול האוצר כנגד הקיצוצים המתוכננים.

תחנת כפר ברוך
הופשר פרויקט רכבת העמק. צילום: גדי ו.

כנגד הקיצוצים המתוכננים. “אין כל ספק שההחלטה שלא להקפיא את העבודות להשלמת קווי הרכבת היא החלטה נכונה וחשובה ותועיל למהפכת התחבורה המתבצעת בכבישים וברכבות שמהווה מנוע כלכלי ומנוף לעידוד תעשיינים ותושבים חדשים החשובים להתפתחות יישובי הגליל”. על פי ברדה שפעל רבות על מנת למנוע את הקפאת הפרויקט הן באמצעות לחץ על גורמי ממשלה והן מתוקף תפקידו כיו”ר הרשות לפיתוח הגליל לוח הזמנים ישאר בתוקף. כידוע התחנה שתשרת את מגדל העמק היא תחנת כפר ברוך. ברדה “יהיו שאטלים שיצאו מהתחנה ואליה ואנו מתכוונים גם להרחיב את כביש הגישה לצומת הדרומית”

בנוסף לביטול הקפאת רכבת העמק הצליח ברדה להבטיח את סיום העבודות בכביש רמת ישי-צומת נהלל אשר נמצאות בשלב מתקדם אולם המשך הכביש בין צומת נהלל ליפיע אשר אמור היה אף הוא לעבור שדרוג יוקפא בינתיים

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter