באנר עליון
באנר עליון
באנר עליון

משפחות שכולות, פצועים, בני נוער ותושבים השתתפו היום בהפגנה משותפת במחאה על מצב כביש 66

משפחות שכולות, פצועים, בני נוער ותושבים השתתפו היום בהפגנה משותפת במחאה על מצב כביש 66

היום, יום א’, 14/2/16 התקיימה הפגנה גדולה בצומת מדרך עוז בדרישה לכלול את כביש 66 בתוכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה.  המפגינים חסמו את הכביש ונשאו שלטים בדרישה לשים סוף לקטל המתמשך הנגרם ממצבו של הכביש.

צילום : דוברות מועצה מקומית מגידו

ההפגנה התקיימה באחד הצמתים המסוכנים ביותר בכביש 66, מקום בו נהרגו רבים ונפצעו מאות בשנים האחרונות.  בהפגנה השתתפו בני משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן בתאונות בכביש הדמים.

חיים טביב, תושב מדרך עוז, נפצע לפני מספר שבועות בצומת בו התקיימה ההפגנה, בסמוך למקום בו נהרג ילדו בן ה 8 בתאונת דרכים מחרידה לפני עשרות שנים. חיים אמר בהפגנה: “הכביש ממשיך לשפוך את דם הנוסעים בו, אני לא מבין למה לא אכפת לאף אחד ממצב הכביש, זו סכנת נפשות לנסוע בו”.

עמותת אור ירוק מסייעת לתושבים ולמועצה אזורית מגידו בארגון המחאה הציבורית. לדברי שמואל אבואב, מנכ”ל אור ירוק: “כמה עוד אנשים צריכים להיהרג בכביש כדי שמשרד התחבורה יחליט שהגיע הזמן לשפר את תשתית הכביש? אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים, את הכביש צריכים לסלול מחדש כבר מחר. חייבים להפוך את הכביש לבטוח לרבות סלילת שני נתיבים, הפרדה מלאה והסדרת הכניסות והיציאות לישובים ולשטחי החקלאות. חייבים להפוך את כביש 66 מכביש אדום לכביש בטוח”.

לדברי איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: “המועצה והתושבים יובילו מאבק נחוש ועקבי להכנסת שדרוג מהותי ומשמעותי לכביש 66. הכביש חייב להיכלל בתוכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה. מדובר בכביש שהינו עורק חיים באזור המהווה נתיב תנועה מרכזי בחיי תושבי האזור בדרכם לעבודה, לבתי הספר ולמוקדי הפנאי”.

דנה דוד, יו”ר מועצת התלמידים של מגידו אמרה בהפגנה: “אנו פוחדים לנסוע בכביש. מגיע לנו להגיע לבית הספר בחיים, אנו לא יכולים לשמוע יותר על הרוגים ופצועים. זה עניין של זמן עד התאונה הקטלנית הבאה. אנו רוצים לבוא לטקס הנחת פינה לעבודות על הכביש ולא להלוויות של שכנים ומכרים”

66 כביש דמים

רקע: ההפגנה באה על רקע הדיונים המתמשכים במשרד התחבורה על הכנסת הכביש לתוכנית החומש הקרובה אשר תוחלט תוך שבועות ספורים.

רק בשבוע האחרון התרחשו 5 תאונות דרכים בכביש 66. תאונות אלו מצטרפות למאות תאונות אשר גבו בעשור האחרון מעל 40 הרוגים ו 1,000 פצועים. כביש 66, 17 ק”מ בין צומת מגידו לצומת התשבי, נסלל לפני קום המדינה ומאז גבה מאות קורבנות בנפש. רובו של הכביש ללא שוליים, עם שדה ראיה מוגבל, כניסות ויציאות מישובים רבים וכמעט ללא יכולת עקיפה.

הכביש מהווה סכנת חיים לנוסעים בו. כל סטייה קלה מהנתיב  או הסחת דעת מובילה לתאונה קשה. ניסיונות נהגים להשתלב בכביש , לרבות רכבי הסעות לתלמידים ומשאיות היוצאים מהישובים לאורך הכביש,  מובילים לכאוס תחבורתי שאינו סלחני לנהגים.

במשך השנים, במקום לסלול את הכביש מחדש, הוסיפו טלאיי בטיחות לכביש שאמורים היו להביא להפחתה במספר התאונות. אולם, פתרונות אלו הביאו את הכביש למצב קשה יותר כאשר גדרות בטיחות ואמצעים אחרים הגבילו את שדה הראיה של הנהגים המשתלבים בתנועה. אמצעי בטיחות אלו הובילו לתאונה שהתרחשה אך שבוע שעבר.

 

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter