באנר עליון
באנר עליון
באנר עליון

כביש 77: הולכים לבג”צ

כביש 77: הולכים לבג”צ

מכה לקרית טבעון לאחר שהועדה לתשתיות לאומיות החליטה שלא לקבל את דרישת מטה המאבק לסלילת מנהרה. ישראל הרפז: “זו חלופה גרועה ואנחנו מתכוננים להגשת עתירה לבג”צ”

היום (שני) קיבלה הות”ל (ועדה לתשתיות לאומיות) את המלצתה של חברת ‘נתיבי ישראל’ בנוגע לתוואי כביש 77 בין מחלף תל קשיש למחלף ישי כשהיא מתעלמת מדרישתה של קרית טבעון לסלול מנהרה או לחלופין להעביר את התוואי בצמוד לנחל בית לחם וכפר יהושע. בכך הנחיתה הועדה מהלומה על שאיפותיה של קרית טבעון דבר אשר הוביל את מטה המאבק להחליט על פניה לבג”צ.כזכור הגישה המועצה בג”צ בנושא אלא שהעתירה נדחתה בטענה שהיתה מוקדמת מדיי. עתה משנתקבלה החלטה ניתן לפנות שנית לבג”צ.

כביש 77
מפגינה כנגד הכביש. צילום: אלי מלול.

אימוץ התוכנית, מציין את סיומו של שלב תכנון בן כשנתיים, במהלכו נבחנו על ידי אנשי המקצוע 9 חלופות לסלילת הכביש, שזכה לשם “הזרוע המזרחית של כביש חוצה ישראל” ועתה יש לציבור תקופה של חודש על מנת להגיש התנגדויות. בין האתגרים העיקריים שעמדו בפני מתכנני הכביש, הייתה הדרישה להערך לעומסי התנועה הגדלים משנה לשנה בצומת השומרים, הצורך לשמור על גישה נוחה לישובים והאתגר של יצירת כביש מהיר, תוך הפחתה למינימום הנדרש, של פגיעה בנוף. הכביש מתממשק עם מסילת רכבת העמק אלא שבחברת ‘נתיבי ישראל’ ממעיטים בערכה של הרכבת וטוענים כי לא תשפיע כלל על עומסי התחבורה.

במענה לבקשת מועצת רמת ישי, הוחלט בחלופה הנבחרת, לצמצם את מחלף ישי החדש. לולאת הכבישים הדרומית, הוסרה מהתכנון, במטרה שהצומת יהיה רחוק יותר מהבית הקרוב ביותר ברמת ישי. ממחלף זה, ניתן יהיה להתחבר אל כביש 722 שיהפוך לכביש אזורי וכביש 75, שיוביל אל צומת אלונים וטבעון. בנוסף, יאפשר כביש 722, גישה נוחה אל תחנת רכבת העמק, הנבנית בכניסה לכפר יהושע.

יו”ר מטה המאבק, עו”ד ישראל הרפז: “לצערי זו לא ההחלטה שרצינו, היא אמנם טובה יותר מהחלופה הראשונה שהוצעה אבל היא עדיין גרועה ואנחנו מתכוננים לגשת לבג”צ”

ראש המועצה, דוד אריאלי: “טרם קיבלתי את ההחלטה, אחרי שאקרא אותה אחליט על צעדיי”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter