באנר עליון
באנר עליון
באנר עליון

כביש 77: אין חריגות באיכות האויר

כביש 77: אין חריגות באיכות האויר

מדידות איכות האוויר לקראת שדרוגו של כביש 77 נמשכות: גם המדידות מעונת הקיץ מראות כי אין חריגות בזיהום האויר. הקואליציה לבריאות הציבור “לפרסם גם את תוצאות הניטור של חלקיקים נשימים עדינים”

החברה הלאומית לדרכים פרסמה היום את תוצאות ניטור הקיץ שנערך בסמוך לכיש 77 העתידי ולטענתה נשמרת המגמה המעידה כי כל אחת מהחלופות לסלילת כביש 77 החדש, צפויה לגרום לרמת איכות אוויר טובה משמעותית מהתקן הקיים (חוק “אוויר נקי”) של המשרד להגנת הסביבה. הדו”חות הנוכחיים בדקו את איכות האוויר בעונת הקיץ, בין החודשים יולי לספטמבר 2012.

בדיקות איכות האוויר מבוצעות באמצעות ארבע תחנות ניטור שהוקמו ע”י החברה הלאומית לדרכים בקרית טבעון (בית זייד), בכביש 722, ברמת ישי ובתקוות יעקב. תוצאות הבדיקות מנותחות באמצעות מודלים שבדקו את פיזור מזהמי האוויר. עבור קרית טבעון, קרית עמל וכפר יהושע. במע”צ טוענים כי קיום הפרוייקט ישפר את איכות האוויר בכל אחת מהחלופות הנבחנות, הן ביחס למצב הקיים כיום והן כאשר לוקחים בחשבון את הגידול החזוי בנפח התנועה בשנים הבאות. על פי מע”צ, הרחבת הכביש המתוכננת, הוספת הנתיבים והקמת מחלפים במקום צמתים מרומזרים, תאפשר נסיעה רציפה ללא עמידה ברמזורים ובפקקים, המוכרים כגורמים המגבירים את זיהום האויר  מפליטות כלי הרכב והמשאיות. תחזיות איכות האוויר מבוצעות כאמור באמצעות החברה הלאומית לדרכים, בשיתוף פעולה מלא ובהנחיית איגוד ערים חיפה, המשרד להגנת הסביבה ויועץ מומחה מטעם הות”ל. תוצאות הבדיקות המלאות, שבוצעו במסגרת ההליך הסטטוטורי לבחינת החלופות לביצוע הכביש, נמסרות לכל הגורמים המעורבים בתכנון הכביש.

לא נמצאו חריגות באיכות האויר
כביש 77. במע”צ טוענים כי הוא ישפר את איכות האויר. קרדיט צילום: החברה הלאומית לדרכים.

בחברה הלאומית לדרכים הביעו שביעות רצון מנתוני תחנות הניטור. הנתונים זהים לאלה שנמדדו בתקופת החורף, בה בדרך כלל מתקבלים ערכי הזיהום הגבוהים ביותר. עוד ציינו כי מצב איכות האוויר במרחב הפרויקט (ריכוזי NOX ו- 2NO שנמדדו בכל התחנות) נמוך בשיעור ניכר ובצורה משמעותית מתקני הסביבה שנקבעו בחוק אוויר נקי.

אלא שלא הכל ורוד, הקואליציה לבריאות הציבור פרסמה בעבר דו”ח המבקר את תוצאות הניטור. בין השאר דורשים בקואליציה כי יפורסמו גם תוצאות הניטור גם לגבי חלקיקים נשימים עדינים (PM2.5) אשר נמדדים על ידי תחנות הניטור . חברת מועצת קרית טבעון, האקולוגית נאוה סבר ” נקודת הייחוס של המדידות היא הכביש ולכן לא ניתן לדעת עד כמה הכביש מזהם. זה נכון שבשל הירידה בכמות הפקקים, יהיה פחות זיהום אויר אבל כבישים טובים ורחבים יותר מגדילים את נפח התנועה ולכן על מנת לדעת אם המצב ישתפר צריך לדעת בכמה יגדל נפח התנועה. בכל מקרה, הדרך להתמודד עם פקקים וזיהום אויר היא באמצעות פתוח רשת יעילה של תחבורה ציבורית ולא באמצעות סלילת כבישים”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter