באנר עליון
באנר עליון
באנר עליון

המחלף נפתח, הפקקים נשארו

המחלף נפתח, הפקקים נשארו

הפקקים במחלף יגור אשר נבנה בעלות של 280 מליון ₪ ממשיכים להטריד את תושבי עמק יזרעאל וחיפה אשר עומדים ברמזורים שעל המחלף. ‘נתיבי ישראל’ בתגובה ” בעתיד, עם פתיחת המשך כביש 6, צפוי כי חלק גדול מהתנועה יעבור ויצמצם עוד יותר את שיעור המשתמשים בציר”

מחלף יגור אשר נפתח בקול תרועה רמה לפני כחודש וחצי אינו עונה על הציפיות ועד עתה תושבי חיפה והעמק שהם המשתמשים העיקריים במחלף אינם מרוצים כשהטענות העיקריות הינן כלפי תכנון המחלף. לטענת התושבים, המחלף תוכנן עם רמזורים רבים מדיי אשר גורמים לכך שהפקקים הקשים בצומת נשארו למרות בניית המחלף. הטענה הקשה ביותר הינה לגבי הרמזור המוצב לבאים מכיוון דרום אשר רוצים להמשיך צפונה על כביש 70 לכיוון כרמיאל. מדובר באחד מנתיבי הנסיעה העיקריים בצומת ולמעשה בעורק העיקרי המחבר בין מרכז הארץ לצפונה אשר מהווה מדיי בוקר וערב את אחד הפקקים הכי לחוצים במדינה. קריסתו של המחלף באה לידי

הפקקים נשארו
הרמזורים על מחלף יגור

ביטוי בצורה הטובה ביותר בחול המועד פסח אז המוני תושבי המרכז ניסו לנסוע צפונה ונתקעו ברמזור של מחלף יגור, האבסורד הוא שלאחר סיום שלב א’ של המחלף היה נתיב כזה אשר נסגר עם פתיחתו של המחלף במלואו ובמקומו נסללו שני נתיבים אשר חסומים ברמזור.

כזכור נבנה המחלף כמענה לבעיית הפקקים בצומת וזאת בעלות של כ-280 מליון ₪ , בניית המחלף נמשכה למעלה משנה והוא נפתח בשני שלבים. בניית המחלף הינה חלק מתכנית הממשלה לקירוב הפריפריה למרכז אשר נמצאת כיום בהקפאה עקב הקיצוצים בתקציב.

מחברת ‘נתיבי ישראל’ נמסר בתגובה ” בתקופת החגים עם ישראל יוצא לטייל והדבר גורם לעומס חריג בכבישים. לפיכך, העומסים שהורגשו ביגור ובמקומות נוספים בתקופת החג, אינם משקפים את מצב התנועה השוטפת. בפניות מכיוון מזרח לצפון אכן קיים רמזור, אולם עם מספר נתיבים רב המאפשרת זרימה כמעט חופשית. הנוסעים ממזרח (יוקנעם, ואדי מילק, טבעון) לחיפה ולאזור המפרץ נוסעים חופשי כל הזמן. לנוסעים מחיפה ולב המפרץ לכיוון מזרחה קיים נתיב חופשי כל הזמן. לנוסעים מנשר ויגור מזרחה , יש אמנם רמזור אולם העצירה בו קצרה. כללית, הפרדת המפלסים הפחיתה את מספר כיווני הנסיעה המשתמשים ברמזור, לעומת המצב הקודם וכתוצאה מכך, מתאפשר זמן ארוך יותר באור ירוק לאין שיעור. בעתיד, עם פתיחת המשך כביש 6, צפוי כי חלק גדול מהתנועה בין צומת העמקים לצומת סומך יעבור ויצמצם עוד יותר את שיעור המשתמשים בציר של מזרח–צפון וצפון למזרח. כמו כן, משמש המחלף הפרדה מפלסית בין תנועות כלי הרכב והרכבת העתידית באופן המגביר לאין שיעור את בטיחותם של המשתמשים בדרך.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter