באנר עליון
באנר עליון
באנר עליון

אלי ברדה מבקש להשלים פרויקט רכבת העמק

אלי ברדה מבקש להשלים פרויקט רכבת העמק

לדברי ברדה, המשמש גם ככיו”ר מועצת הרשות לפיתוח הגליל, ביטול הפרויקטים התחבורתיים תגרום לקבורת החלום לפיתוח הפריפריה. ברדה ” אזורי תעשייה באזור מתבססים על קו הרכבת החדש, שיסייע ליזמים לקבל החלטה לעבור לאזור”.

ההחלטה לבטל את פרויקט רכבת העמק במסגרת קיצוצי התקציב כבר מכה גלים וראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, המשמש גם כיו”ר מועצת הרשות לפיתוח הגליל, פנה היום במברקים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר התחבורה ישראל כץ, לשר האוצר יאיר לפיד ולשר הכלכלה נפתלי בנט, בבקשה לא לבטל או לעכב את השלמת הנחת המסילה של “רכבת העמק”.

רכבת העמק
ברדה “דורש לסיים את פרויקט הרכבת”

לדברי ברדה, ביטול הפרויקט הוא קבורת החלום לקדם ולעודד את אכלוס הפריפריה ופיתוחה. הוא ציין כי תושבי האזור משוועים כבר שנים לפתיחת קו הרכבת לבית שאן דרך מגדל העמק ועפולה. לדבריו, כל היישובים שיווקו עצמם לתעשיינים ולתושבים חדשים בזכות הנחת מסילת הברזל החדשה. אזורי תעשייה באזור מתבססים על קו הרכבת החדש, שיסייע ליזמים לקבל החלטה לעבור לאזור.

כך למשל, אזור התעשייה “שגיא 2000”, שנבנה בסמוך למסילת הברזל, שיווק עצמו במשך שנים על בסיס הבטחה, כי בסמוך אליו תהיה תחנת רכבת. גם תוכנית לבניית 4500 יחידות דיור במגדל העמק כמו גם המתיישבים החדשים, שרכשו בתים ביישובי הסביבה, התבססו על כך שהמסילה תעבור בסמוך.

ברדה טוען כי הפסקת הנחת המסילה תביא בסופו של דבר להריסת התשתית שכבר הונחה. “איך מישהו חושב שניתן להפסיק לבנות גשר שחציו כבר מונח?” שואל ברדה.

אל ראש עיריית מגדל העמק מצטרפים כל ראשי הרשויות בסביבה בתמיכה השר כ”ץ שהכריז מאבק על הקיצוצים הכבדים במשרדו.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter