באנר עליון
באנר עליון

13% מהחונים בחניות שמורות לנכים אינם בעלי תו נכה כדין

13% מהחונים בחניות שמורות לנכים אינם בעלי תו נכה כדין

ברמה ארצית אחד מכל עשרה כלי רכב חנה בניגוד לחוק ותפס מקום השמור לנהג נכה. מנכ”ל העמותה, ארז קיטה: “מרתיח ומקומם שנהגים מצפצפים על החוק”

13% מבין הנהגים שחנו בחנויות שמורות לנהגים נכים בעיר קרית שמונה עשו את זה בניגוד לחוק וללא שהייה להם תו נכה. כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק ברחבי הארץ.

נהגים נכים רבים מגיעים עם רכבם למקומות החניה השמורים להם ומגלים כי אלה אינם פנויים, לעיתים אין מספיק מקומות חניה לנכים ובמקרים אחרים מקומות החניה השמורים להם נתפסו על ידי נהגים שלא זקוקים לחניית נכים. מעבר למעשה הלא מוסרי שבחניה במקום השמור לאדם בעל מוגבלות, פעולה זו מסכנת את חייו של הנהג הנכה. מקום החניה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם הנכה לעלות בצורה בטוחה למדרכה. במקרים רבים המדרכה תהיה בעלת הנמכה ויתאפשר לנהג לעלות עם כיסא הגלגלים בקלות למדרכה.

לרגל יום הנכה הבינלאומי, שחל ב-3 בדצמבר 2017, יצאו מתנדבי עמותת “אור ירוק”, לבדוק האם ישנם אנשים שעדיין חונים במקום חניה השמור לנהג נכה. מהבדיקה שהתבצעה ב-129 רשויות ברחבי הארץ, בהן בדקו 579 כלי רכב שחנו בחניית נכים, עולה כי אחד מכל עשרה כלי רכב (10%) שנבדק, חנה שלא כחוק במקום חניה השמור לנהג נכה. המתנדבים בדקו 579  כלי רכב שחנו בחניות השמורות לנכים, כאשר ל-59 מהם (10%) לא היה תו נכה או שתו הנכה לא היה בתוקף.

בין השאר נערכה בדיקה באזור קריית שמונה שם נבדקו 43 כלי רכב שחנו בחנית נכה, לשישה מהם לא היה תו נכה או שהוא לא היה בתוקף -13%, אחוז גבוה יותר מאשר הממוצע הארצי.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מרתיח ומקומם שנהגים מצפצפים על החוק ותופסים מקום חניה של נהג עם צרכים מיוחדים, ובכך פוגעים באוכלוסיית הנכים ולמעשה מונעים מהם לנהל אורח חיים רגיל ותקין. פעולה פשוטה ויום-יומית כמו ללכת לסידורים, לרופא או לבילוי הופכת עבורם למשימה בלתי אפשרית. על מנת לטפל בבעיה, המשטרה והרשויות המקומיות חייבים להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה של אדם נכה. צריך לראות בשטח יותר ניידות, יותר שוטרים ויותר אכיפה של הפקחים העירוניים”

כאשר אדם נכה נאלץ לחנות בחניה שאינה שמורה לבעל צרכים מיוחדים, הוא מסתכן במקום חניה שהגישה ממנו ליעדו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים הדלת לא יכולה להיפתח בצורה שתאפשר לנכה לצאת מרכבו או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש.

בישראל קיימים עשרות אלפי בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו נכה. על המדינה להגדיל את מספר החניות השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות ולהשקיע בתשתית אשר תבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום.

למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס  לחניה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות כי ישנם נהגים המצפצפים על החוק ומרשים לעצמם לחנות במקום השמור לאדם נכה.

  • 13% מבין החונים בחניות שמורים לנכים אינם בעלי תו נכה כדין
  • 13% מבין החונים בחניות שמורים לנכים אינם בעלי תו נכה כדין

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter