באנר עליון
באנר עליון

תלמידי פתח תקווה – אות הוקרה מחוזי תשע”ז

תלמידי פתח תקווה – אות הוקרה מחוזי תשע”ז

אות הוקרה לתלמידי פתח תקווה

יעל לואי  – תלמידת תיכון ברנר, מתנסה ומקדישה שעות פעילות רבות לשתי תנועות נוער: ‘בית”ר’ ול’כנפיים של קרמבו’.  פעילותה ב’בית”ר’, שבה היא משמשת בתפקיד של רכזת הדרכה, מנחה את המדריכים הבוגרים ואף ממלאת את מקומו של ראש המעוז בצאתו מהשבט. יעל מעידה על תחושה של משמעות, של סיפוק ושל נתינה רחבה. היא לא רק פעילה בסניף, אלא גם נמצאת בכל צמתי ההכרעה שלו, החל בהדרכת חניכים, דרך הכשרת המדריכים וכלה באחריות כוללת על הסניף. בנוסף, יעל משמשת כמדריכת ח”צ (חונכים צעירים) ב’כנפיים של קרמבו’. היא הצטרפה לתנועה עם הקמתה בפ”ת והיתה חלק מהצוות המייסד. זאת ועוד, יעל שימשה כנציגת הכיתה במועצת התלמידים הבית-ספרית בכיתה י’ ועתה בכיתה י”ב נבחרה שוב לייצג את הכיתה. יעל מחויבת כל כולה לעשייה החברתית. היא מקדישה לה שעות ארוכות ועושה זאת תוך מסירות רבה, אחריות ובעיקר הרבה אהבה לילדים ואמונה במשמעות הדרך.

נתנאל ארנובייב – תלמיד תיכון ברנר, מתנסה במרכז הנוער “אופק” בית דני ומהווה אחת הדמויות המובילות והמשפיעות במרכז בכל תחומי פעילותו. נתנאל שותף בלהקות הייצוגיות של המרכז, בקבוצות כתיבה ופעיל בכל הפעילויות ההתנדבותיות שבמרכז. אחד מרגעי השיא של הייצוג המדובר היה כשזכה במקום השני בתחרות “כוכב העיר” (הפסתיכון) עם שיר מקורי שכתב ועבד עליו יחד עם הצוות בבית דני. כמו כן, נתנאל התחבר בצורה יוצאת דופן לחניכים ומהווה דמות משמעותית עבורם. נתנאל לוקח חלק בתכניות התנדבות רבות נוספות כמו “לקט שבת” ועוד. בשנה האחרונה נבחר להיות אחד מכמה להנהיג ולהוביל מרכז חדש בשכונת פג’ה בה הוא גר. המרכז בחסות חברת פיינל. במרכז יפעל חדר מוזיקה לרווחת ילדי השכונה ונתנאל יהיה אחד מאותם נערים שילוו את התהליך, ילמדו את החניכים הצעירים להשתמש בציוד, ויוביל אותם לנגן יחד במקום להסתובב ברחובות. נתנאל תלמיד מצטיין במגמת התיאטרון בתיכון ברנר בו הוא לומד, ותפקד במסגרת המגמה כליצן רפואי בבתי חולים ובבתי ספר לבעלי צרכים מיוחדים.

אופיר גז – אופיר  תלמידת אולפנית ישורון, החלה את התנדבותה במסגרת התוכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית במרכז הנוער “גלים” בקב’ ליצנות רפואית- למען קשישים וחולים, אופיר הובילה קב’ ייחודית אשר פעלה במרכז למען מטרה נעלה זו: הכנת שי וחלוקת ממתקים בתל השומר תוך כדי עזרה באירועי המרכז נוער ובהתנדבויות השונות. בפורים התארגנה והובילה קבוצה למען קשישים בבית האבות, חילקה להם משלוחי מנות ואף שימחה אותם מכל הלב והנשמה : תחפושות, מוזיקה ושי לכל הקשישים.לפני שנה אופיר ייצגה את מרכז הנוער “גלים” במועצת הנוער העירונית ולאחר מכן עבר לייצג את אולפנית “ישורון” בבית הספר בו היא לומדת.

אופיר פניאל –  אופיר תלמידת הבית של תמר, החלה להתנדב במרכז נוער “גלים” לפני כחמש שנים. היא  הגיעה בעקבות קושי בלימודים וביקשה עזרה לימודית, כמו כן, ניכר הקושי החברתי. במרוצת הזמן החליטה שהיא “לוקחת את עצמה בידיים” ואכן היא הצליחה ומצליחה לעמוד במטרה זו.  שנה לאחר שהתנדבה ב”גלים” החליטה להצטרף לקורס מדצ”ים (מדריכה צעירה), שעיקרו הדרכת תלמידי יסודי.  אופיר הסבה גאווה עצומה, הילדים נקשרו אליה  מהרגע הראשון והתחברו אליה בצורה בלתי רגילה, הגיעו ונהנו מאוד מהפעילויות של אופיר גם בפן הערכי וגם בפן החוויתי. תרמה את חלקה הגדול בהובלת קבוצת נוער אשר הפיקו אירועים למען הקהילה: הפנינג פורים למען תנועת נוער “כנפיים של קרמבו”(ילדים בעלי מוגבלות שכלית ופיזית) אירוע גיבוש ומשחקי חברה למען קשישים בבית אבות, ואף ארגנה בעצמה סדנת שוקולד לילדים בסיכון. כיום אופיר מדב”ית (מדריכה בוגרת) – במסגרת תפקיד זה היא מפיקה  אירועים משמעותיים הן בחגים והן בימים מיוחדים ומכינה פעילויות  ומעבירה לבני הנוער במרכז. דוגמאות להמחשה – פאנל “דלימות” בנושא יום השואה, פעילות בנושא אלימות נגד נשים, התנדבות וערב גיבוש למען ילדים חולים בשיתוף עם חיילים ועוד.

אופיר נערה מדהימה אשר לא ויתרה במהלך השנים, למרות קשייה הרבים הן בלימודים והן בקשייה החברתיים. במהלך שנות ההתנדבות של אופיר, נבחרה ע”י מרכז הנוער לייצג את המרכז ובכלל את מרכזי הנוער במועצת התלמידים העירונית, שם הוכיחה כי אפשר גם אחת, פועלת המון למען הנוער בעיר, ומובילה פרויקטים עצומים למען הקהילה: אירועי התרמה למען ילדים חולי סרטן ועוד. אופיר היא נערה מתמידה ,נחושה, בעלת אהבה ונתינה כלפי הזולת שאינה מן השכיחים.

אלעד אמסלם – תלמיד כיתה יב’ בישיבת אמית כפר גנים מתמודד עם מחלת CP אשר מגבילה את תפקודו באחת מידיו ובאחת מרגליו. אלעד החליט להוכיח לעצמו ולסביבה כי הוא מסוגל לתרום לא פחות מאחרים ואת כל חייו הוא מקדיש לנתינה לאחר. בזמן הלימודים הוא חונך תלמידים של חינוך מיוחד ותלמידים הלוקים באוטיזם ומלווה אותם עד להצלחתם בבחינות ובשיעורים. לאחר הלימודים מתנדב כמדריך בבני עקיבא וכמדריך בתנועת עוז בשניהם הוא מהווה מודל ודוגמא לילדים הצעירים. בנוסף אלעד אחראי צוות בית מדרש –  פרוייקט שאלעד מארגן לבני נוער דתיים במקום מגוריו להתקדם באמונה וברוחניות, מנהיג ודובר השמינית  בישיבה. אלעד בולט בהנהגת השמינית ובהעברת המסרים והצרכים לכלל התלמידים שבישיבה.

אלעד מרבה להרצות הרצאות טד לבני נוער בהם הוא מציג בפניהם את העובדה שלאדם המאמין המגבלה הגופנית או הפיזית אינה באמת מגבלה אלא כח הרצון בלבד הוא הקובע.

אלעד הפך בישיבה לסמל של תלמיד המאמין בעצמו וביכולותיו , הנותן מעצמו ומשקיע מזמנו הפרטי לטובת הזולת. לאורך כל חייו אלעד מסרב להיות מסכן ונזקק אלא לקחת את מקום הקושי לצמיחה ועשיה חברתית עשירה ומגוונת.

מיכאל נתנזון – תלמיד קורצ’אק נולד עם מספר לקויות: לקות ראייה (נושא תעודת עיוור) שיתוק מוחין בפלג גוף שמאל , מוגדר כפיגור קל. במסגרת התוכנית להתפתחות אישית ומעורבות חברתית מתנסה כיום בחווה החקלאית. כמו כן, השתתף במסע לפולין עם תיכון אחד העם, ובמסגרת הגדנ”ע, בשבוע מסע ישראלי .

בחווה החקלאית מיכאל קיבל תמיכה וליווי של מורת שיקום ראיה וכך למד להגיע באופן עצמאי לחווה , לחצות כבישים בעזרת מקל העיוורים, לעלות לאוטובוס , לרדת בחווה ולפעול שם בשמחה על פי מה שנדרש לעשות.

בעבר התנסה ביחידת העוקץ. התנדב בכלביה ועשה מה שנדרש, באפסנאות  גלגל את רצועות הכלבים, מיין מדים עפ”י הדרישה ועוד… ובמטבח אין חרוץ ממנו. בין אם זה בשטיפת כלים, ארגון חדר אוכל. בשיעורי הספורט פעל בשמחה עפ”י דרישות המד”סים ובשעורי חינוך השתתפותו תרמה רבות להעשרת השיח.

במטרה להכין את מיכאל לחיים עצמאיים , נבנתה עבורו תוכנית משולבת  של השירות הלאומי ומשרד החינוך. לפיה , מיכאל לומד יומיים בשבוע בביה”ס וארבעה ימים בשירות לאומי בחווה מתוך כוונה לחזק את התנהלותו בקהילה ולהעצים את עצמאותו.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter