באנר עליון
באנר עליון

תלמידים מאורט אלון יקנעם השתתפו בכנס המהנדס הצעיר

תלמידים מאורט אלון יקנעם השתתפו בכנס המהנדס הצעיר

ארבעה תלמידי המגמה המדעית הנדסית ב “אורט אלון” פיתחו מערכת ל”זיהוי תמרורים מבוססת רשתות עצביות” וזכו במקום הראשון בכנס המהנדס הצעיר


“המהנדס הצעיר” הוא כנס שנתי של תלמידי י”ב מהמגמה ה”מדעית הנדסית” בו הם מציגים את הפרויקטים אותם יזמו ופיתחו במהלך שנות לימודיהם. הכנס התקיים ביום חמישי, 22.3.

ארבעת התלמידים – תלמידי יב’ 4  אלכס מיידנק, חננאל מנדלאיל, דניאל ויונוב, ועמית וייסמן ייצגו את בית ספרם בפרויקט “זיהוי תמרורים באמצעות רשתות עצביות” כפרויקט ליזמות עסקית במשק ההי – טק בישראל ובחו”ל. במסגרת הפרויקט נדרשו התלמידים בעבודת הגמר לזהות בעיה, להמציא לה פתרון ולבנות אב טיפוס פעיל. התלמידים בדקו ומצאו שבישראל יש בעיה קשה של אי ציות לתמרורים בכבישים אשר גורמת לכ- 30% מתאונות הדרכים בשנה. בהתאם לכך הם פיתחו מערכת שמזהה תמרורים לפי תמונות כאשר כל פעם שיש זיהוי תמרור היא מצלמת את התמרור, בודקת את משמעותו  וסוגו ומשדרת אותו לנהג גם בתמונה וגם בקול. היזמים שהוזמנו לפרויקט ואשר כוללים מנהלי חברות היי טק, יזמים, אנשי משרד החינוך, נציגי הטכניון ואנשי אורט התלהבו מאוד מן ההמצאה ומן החשיבה ובחרו בפרויקט של הקבוצה כפרויקט הטוב ביותר להיתכנות עסקית. בעקבות הבחירה הוענק לצוות הפרויקט פרס בסך 4000₪ וזאת על “עבודתם המדעית הנדסית ברמה הגבוהה בהרבה מעל הרמה התיכונית הנדרשת, ובפיתוח מערכת המיועדת ליזמים עסקיים במשק הייטקי”.

בנוסף לארבעה השתתפו בכנס 15 תלמידי שכבת ט’ בעלי פוטנציאל ועניין ללמוד במגמה המדעית הנדסית והם השתתפו בתחרות אחרת בתחום החדשנות והיצירתיות וזכו בה במקום השני. כפרס קיבל כל אחד מהם מהתלמידים דיס און קי.

כנס המהנדס הצעיר מתקיים כל שנה בטכניון. מטרת הכנס הינה הצגת העשייה של הפרויקטים של תלמידי כיתות יב’ מהמגמה. בכנס השתתפו השנה כשלושים בתי ספר שבהם פועלת המגמה המדעית הנדסית. התלמידים והמורה שלהם  ד”ר צפריר שלמה זכו לתשבחות רבים, וד”ר אלי איזנברג – סמנכ”ל בכיר ברשת “אורט” אמר שהפרסים הם עדות לעבודה האיכותית בבית הספר ולקידום התלמידים בתחומי המדע והטכנולוגיה.

תלמיד המגמה  המדעית הנדסית ומשתתף בפרויקט, חננאל מנדלאיל:

“משימתנו הייתה למצוא בעיה קיימת ולתכנן מערכת שתתן לה מענה. תאונות דרכים הן בעיה מאוד רלוונטית בארץ. עשינו מחקר בנושא וחיפשנו סטטיסטיקות ומשם הגיע הרעיון של התראה על תמרורים.

המגמה מדעית הנדסית מיועדת לאנשים שרוצים לעסוק בעתיד במקצועות הנדסה או מקצועות מדעיים. היתרון שלי בתור אדם כזה שלומד במגמה הוא שנחשפתי לתוכן מגוון – גם הנדסת תכנה, גם אלקטרוניקה וגם תחום נוסף לבחירתי. בזכות המגמה נכנסתי לעומק של הנדסה מסוגים שונים והבנתי את החיבור ביניהם.”

תלמיד המגמה  המדעית הנדסית ומשתתף בפרויקט, עמית וייסמן:

“היה מאוד מעניין ללמוד תוך כדי עשייה. המטרה של הפרויקט אינה רווחים, אלא לצמצם את כמות תאונות הדרכים  ואיבוד חיי אדם ואני מאמין שהפרויקט יעזור בכך.”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter