באנר עליון
באנר עליון

שדה התעופה: התנגדות חלקית של ראשי הרשויות

שדה התעופה: התנגדות חלקית של ראשי הרשויות

הפרסום בידיעות אחרונות עורר את העמק לסכנת שדה התעופה האזרחי ברמת דוד ומטה מאבק כבר הוקם בכפר יהושע. בן אליעזר, בצר ואריאלי מתנגדים להקמת שדה התעופה, אלפסי תומך ואילו ברדה וחולבסקי יושבים על הגדר.

התנגדות גדולה בעמק להקמת שדה תעופה משלים לנתב”ג ברמת דוד עליו פורסם לפני כשבועיים בידיעות אחרונות וזאת כמעט עשרה חודשים לאחר שהידיעה בנושא פורסמה באתר YCOM. כזכור, תכנן משרד התחבורה להקים שדה תעופה בינלאומי במנחת מגידו דבר שעורר התנגדות עצומה ברחבי העמק אשר גרמה למשרד התחבורה להעביר את שדה התעופה לנבטים אלא שממשלת ארה”ב מתנגדת התנגדות נחרצת להקמת שדה התעופה בנבטים בשל חשש להפרעה לנתיבי הטיסה המובטחים לצבא ארה”ב ולכן עלתה מחדש אופציית רמת דוד כבר בשנת 2013 כשבכנס התעופה האזרחית במכון פישר אמר מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום כי גובש מסמך מפורט ליישום הקמת שדה התעופה ברמת דוד, שהועבר למקבלי ההחלטות.

ראשי הרשויות באזור התכנסו לפני חודשיים ברמת ישי על מנת לדון בנושא והחליטו להטיל על ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה לבדוק את הנושא מול משרד התחבורה כשכעבור חודש וחצי הגיע ברדה עם תשובה לפיה הכוונה להקים את שדה התעופה ברמת דוד היא רצינית ובקרוב יתכנסו ראשי הרשויות שוב על מנת להחליט על דרכי פעולה.

שדה תעופה
בן אליעזר, מוביל את המאבק.

ראש מועצת רמת ישי, עפר בן אליעזר אשר לקח על עצמו את הובלת המאבק: “אני מתנגד להקמת שדה התעופה ברמת דוד. אני חושב שהדבר יפגע בתושבי רמת ישי ולא רק בגלל הרעש. מדובר בעוד המון דברים שנובעים מהקמת שדה תעופה בינלאומי”.

ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי דווקא תומך בהקמת שדה התעופה: “כפי שהייתי בעבר בעד הקמת שדה תעופה במגידו, אני גם בעד הקמת שדה תעופה ברמת דוד. הקמת שדה תעופה בתכנון נכון ובתיאום עם כל הרשויות תחייה את הצפון בכלל, ואת העמק והגליל בפרט. ברמת דוד יש ממילא שדה תעופה ומטוסים, ואת ההמראות והנחיתות שומעים היטב בכל האזור. הרעש של אפ-16 אינו פחות מזה של בואינג. במרכז תל אביב יש שדה תעופה כבר 60 שנה, גם בחיפה, ואפילו בלונדון ופריז. היתרונות עולים על החסרונות. שדה תעופה יביא לפיתוח כלכלי אדיר של האזור כולו, לתיירות, לתעסוקה רבה, וימשוך לכאן אוכלוסייה איכותית. אני יודע שרוב ראשי הרשויות חושבים כמוני אך חוששים להביע את דעתם, כל אחד מסיבותיו. מאחר שממשלת ישראל כבר החליטה, אני מציע שנתאחד כולנו לטובת התכנית ונדרוש שהיא תיעשה יחד איתנו ובהסכמתנו המלאה. כך נשיג הרבה יותר”.

ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה הנחשב לראש הרשות החשוב ביותר בנושא זה בשל קרבתו לשרי הליכוד בוחר בינתיים לשבת על הגדר: ” ראש העיר אלי ברדה נמצא בקשר עם שר הביטחון ושר התחבורה בנושא זה . לאחר שיוצגו התכניות והמשמעויות הכרוכות בכך תגבש הרשות עמדה בעניין”.

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל שבתחומה אמור לקום שדה התעופה, אייל בצר מקבל בשבועות האחרונים רוח גבית מועד פעולה שהוקם בכפר יהושע והודיע על התנגדותו להקמת שדה התעופה: “המועצה האזורית התנגדה בעבר להקמת שדה תעופה משלים לנתב”ג במגידו ואנו ממשיכים גם עכשיו באותה המדיניות. אנו נמצאים בקשר עם משרד התחבורה על מנת ללמוד את ההצעה החדשה, במקביל יוקם בימים הקרובים צוות בדיקה מטעמנו.  נמשיך לפעול לשמירת האינטרסים של תושבי המועצה, לשמירת הסביבה ,מניעת פגיעה באיכות החיים של תושבינו”.

ראש מועצת קרית טבעון, דוד אריאלי מתנגד אף הוא להקמת השדה: המועצה המקומית קרית טבעון מתנגדת להקמת שדה תעופה אזרחי ברמת דוד. קרית טבעון  סובלת זה שנים ממטרדי רעש, עקב קיומו של שדה תעופה צבאי בקרבתה. הקמת שדה תעופה אזרחי תעצים באופן קיצוני את המטרדים, על כן אין אנו רואים מקום לכך. המועצה המקומית קרית טבעון תסכים לקבל חומרים לעיון ממשרד התחבורה, אך מדגישה כי עקרונית היא מתנגדת להקמת שדה תעופה”.

מי שמפתיע הוא דווקא ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי שקודמו בתפקיד, חנן ארז עמד בראש המאבק כנגד הקמת שדה תעופה במגידו: “המועצה טרם קיימה דיון בנושא. לאחר שנלמד את התוכניות נגבש עמדה ונפרסם אותה”.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter