באנר עליון
באנר עליון

רכבת העמק: רמזור חדש בצומת קישון

רכבת העמק: רמזור חדש בצומת קישון

הרמזור יאפשר כניסה ויציאה ממתחם ג’למה לכביש 70. בשבוע האחרון החלו גם בפיצוצים לחציבת סלעים בתוואי רכבת העמק

רמזור חדש, צפוי להתחיל לפעול בשבוע הקרוב בצומת קישון, המשמש היום כביש גישה למתחם בית מעצר קישון (ג’למה) והמרכז התחבורתי של המועצה האזורית יזרעאל ובעתיד לשער החדש של מחנה ג’למה הצבאי הסמוך. הצומת המרומזר שהוקם במסלול הנסיעה של כביש 70, בין צומת העמקים לבין מחלף יגור, מיועד לאפשר כניסה ויציאה באופן בטיחותי, בין הכביש למתחם, בעיקר עבור הנוסעים המגיעים מכיוון טבעון ויקנעם, או נהגים המבקשים לצאת מהמתחם לכיוון חיפה.

רמזור חדש
הרמזור החדש. יאפשר פניה בטיחותית. צילום: דוברות נתיבי ישראל

הצומת החדש, הינו פרויקט נוסף של חברת “נתיבי ישראל” (לשעבר מע”צ), שהוקם בשנה האחרונה בהשקעה של כ-3.5 מיליון שקל. הקמת הרמזור בצומת הקישון, מבוצעת כחלק מפרויקט רכבת העמק שיצא לדרכו לפני כשנה וחצי, וגורם לסדרת שינויים לאורך תוואי מסלול פסי הרכבת. תוואי המסילה, אינו חופף לתוואי ההיסטורי, שנסלל בתקופה בה השאיפה הייתה שהרכבת תעבור במרכזם של הישובים. לצורך יצירת התוואי, מבוצעת העתקת עצים, מילוי שטחי נמוכים, הזזת סלעים, “גילוח” גבעות והזזת מבנים כדוגמת אלה של המחנה הצבאי (ג’למה) שהצטמצם בשטחו.

בחברת “נתיבי ישראל” מציינים כי השבוע מתחילה תקופה של ביצוע חציבות ופיצוצים בתוך הקרקע, לצורך הזזת סלעים במסלול המסילה. הפיצוצים יבוצעו בקטע הכביש שבין צומת העמקים לבין תל קשיש, בצד הדרומי של הכביש. הפיצוצים יבוצעו בין השעה 7:00 בבוקר לשעה 17:00, לפרק זמן של כחמישה חודשים.

“הקמת מסילת הברזל שתחצה את המדינה, בין נמל חיפה והים במערב לבין הגבול המזרחי, מתקדמת לפי לוחות הזמנים שנקבעו”, אמר שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כ”ץ, “רכבת העמק, הינה חלק מפרויקט ‘נתיבי ישראל’ – תכנית תחבורתית-כלכלית-וחברתית, שנועדה לחזק את רשת הכבישים והרכבות שבין מרכז הארץ לבין הנגב והגליל. הרכבת תסייע רבות לכלכלה ולמסחר ותגביר נגישות בין מפרץ חיפה, לעמק יזרעאל, עמק המעיינות, בית שאן וירדן”.

“נתיבי ישראל מוכיחה את יכולותיה בהקמת מסילות ברזל לרכבת שתיסע במהירות של 160 קמ”ש, ובדאגה לפרטים הקטנים ביותר, בעת הקמת תחנות רכבת לנוסעים”, אמר מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס, “יצרנו סטנדרטים ומפרטים חדשים ומתקדמים כנהוג בעולם, לצורך הקמת התחנות החדשות. נתיבי ישראל פועלת גם בסביבת התחנות, לשיפור דרכי הגישה. אנו צופים כי החיבור של מסילת העמק לקווי הרכבת הקיימים, יקטין את תנועת רכבות המשא בקו החוף ואף יפחית את תנועת המשאיות בכבישים”.

ההשקעה הכספית הצפויה בהקמת פרויקט רכבת העמק, הנה בהיקף של כ-3.4 מיליארד שקל. סלילת תוואי הרכבת, כוללת הקמת הפרדות מפלסיות, חציית עשרות קווי תשתית, בהם צינורות של חברת מקורות, קווי מתח עליון של חברת החשמל, תשתיות דלק, בזק ועוד. תכנון הפרויקט וביצועו שומרים אופציה להארכת התוואי המסילתי מהעמק לגשר שיח-חוסין, צמח – חמת גדר וסוריה. בשלב ב’ של רכבת העמק, יוקמו תחנות נוסעים בנשר, אלרואי ותל-יוסף.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter