באנר עליון
באנר עליון

רכבת העמק ירדה מהפסים

רכבת העמק ירדה מהפסים

חלק מגרעון המדינה ימומן על ידי הקפאת תכניות תשתית בעמק. רכבת העמק, כביש 77 וכביש 75 צפויים להכנס לתרדמה עמוקה. הפקקים שהפרויקטים הללו אמורים לשחרר, ישארו עמנו ואף יחריפו.

פרויקט רכבת העמק נמצא בסכנה וכך גם סלילת כביש 77 השנוי במחלוקת וסלילת כביש 75. סכנת הסגירה המרחפת מעל הפרויקטים הללו נובעת מהקיצוץ הצפוי בתקציב המדינה ומעוררת זעם במשרד התחבורה. רכבת העמק הינה אולי הפרויקט בעל הקונצנזוס הרחב ביותר ואולי פרויקט התשתית היחיד באזור שאינו מעורר התנגדות ציבורית. תוואי הרכבת אושר בממשלה כבר לפני שלוש שנים וחברת ‘נתיבי ישראל’ האחראית על הפרויקט יצאה למכרזים בנוגע לחלק ממקטעי הרכבת. העבודות על המקטעים הללו החלו כבר לפני למעלה משנה וחלקם כבר כמעט מוכנים כך שעצירת הפרויקט תביא לבלאי ולגניבות של חלקים מהמסילה על ידי גנבי מתכות.

הפרויקט השני באזור הנמצא בסכנה, הוא פרויקט שנוי במחלוקת הרבה יותר. כביש 77 אמור להיות הזרוע המזרחית של כביש 6 אלא שתושבי טבעון מתנגדים להקמתו בטענה כי הדבר יפגע באיכות חייהם.

הרכבת לא תגיע לעמק
רכבת ישראל. צילום: גדי ו.

דרישת התושבים הינה כי תסלל מנהרה ארוכה בין מחלף תל קשיש העתידי ועד אזור צומת השומרים העתידה להתבטל. הפרויקט השלישי הינו הרחבת כביש 75 בין רמת ישי למגדל העמק אשר כבר נמצאת בעיצומה ושדרוג הקטע שבין מגדל העמק ליפיע. הקפאת הפרויקט מעמידה בסכנה את סלילת הכניסה הנוספת לאזור התעסוקה של רמת ישי אשר כבר עתה סובל מבעיות תחבורה קשות ופתיחתם הצפויה של הסטריט-מול ועסקים נוספים עשויה להפוך את הכניסה והיציאה מהאזור לסיוט.

הקפאת הפרויקטים הללו אומרת כי בשנים הקרובות, צפויים תושבי העמק לסבול קשות מפקקים אשר כבר עתה ‘מככבים’ ברשימת הפקקים של גלגל”צ וההרחבה הצפויה של הישובים באזור ובמיוחד ההרחבה המשמעותית המתוכננת במגדל העמק רק תחריף את הבעיה ללא פתרון באופק.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter