באנר עליון
באנר עליון

רכבת העמק: הרכבת מתקרבת

רכבת העמק: הרכבת מתקרבת

חברת נתיבי ישראל השלימה את שלב ב’ בהקמת קיר התמיכה לכביש הגישה למחנה הצבאי ג’למה בהשקעה של כ- 13 מיליון ₪ והחלה להציב את פסי הרכבת של רכבת העמק בקצב של 600 מטרים ביום.

 לאחרונה החלו עבודות הנחת פסי הרכבת הראשונים, עד כה הונחו 3000 מטר של מסילת ברזל בסמוך לתחנת כפר יהושע ומדי יום יונחו 600 מטרים נוספים של פסי רכבת. על פי תכנית חברת נתיבי ישראל, יחברו 60 ק”מ של מסילות ברזל, בין חיפה לבית שאן, הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות תכן של 160 קמ”ש ותאפשר להגיע מעמק בית שאן לחיפה תוך כ- 50 דקות, כולל עצירה בכל חמש התחנות: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן. רכבת העמק עתידה לשנות את פני האזור, תקרב את הפריפריה למרכז ותעודד באופן טבעי את הפיתוח המקומי. בנוסף, בוצעו במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות קיימות.

רכבת העמק
קיר הכלונסאות בדרך למחנה. צילום: נתיבי ישראל.

כמו כן הודיעה חברת נתיבי ישראל כי הסתיים שלב ב’ בהקמת קיר התמיכה הענק במבנה כביש הגישה למחנה ג’למה העתיד לשאת כלים צבאיים כבדי משקל, ההקמה חייבה ביצוע על פי שיטה הנדסית מורכבת במיוחד. ביצוע העבודות הינם חלק מפרויקט הדגל של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל להקמת מסילת רכבת העמק.  במטרה למנוע נקודות מפגש וחיכוך בין הרכבת למערכת הכביש, ולצמצם ככל שניתן את מספר עצירות הרכבת לאורך הנסיעה, הוחלט להתאים את כביש הגישה והכניסה למחנה וכך להבטיח נסיעה בטוחה, הן למשתמשי הכביש והן בנסיעת הרכבת. לצורך שינוי כביש הגישה תוכננה הקמתו הקיר תמיכה בכביש המגיע למחנה הצבאי ג’למה שישתרע מצומת קישון ועד לכניסה למחנה.  על פי התכנית, תחלוף רכבת העמק על פסי הרכבת החדשים בין כביש הגישה למחנה לבין כביש 70. קיר התמיכה מתנשא לגובה של 12 מטרים מעל פני האדמה ואורכו כ- 300 מטרים. הקיר נבנה על כ- 525 כלונסאות (יסודות) שגובהן 18 מטרים, כאשר 6 מטרים טמונים באדמה.

 הקמת הקיר התבצעה על פי שיטה הנדסית מורכבת שהחלה בקידוח הכלונסאות בשיטת קידוח CFA. רק בסיום עבודת הקידוח ויציקת כלל הכלונסאות, החלה חפירת חלקו העליון של הקיר, במטרה להציב את השורה הראשונה של המסמרים המאסיביים באורך 8 מטרים כל מסמר וכך הלאה, כאשר כל פעולת קידוח המסמרים המשמשים לעיגון ויצירת חוזק לקרקע עקב עומס עתידי, מתבצעת מלמעלה למטה ולא להיפך. בהקמת הקיר נעשה שימוש בכ- 1,200 מסמרים.

אורן רוזן, מנהל הפרויקט מטעם חברת נתיבי ישראל: “מאחר וכביש הגישה עתיד לשאת עליו כלים צבאיים כבדי משקל ועומסים דינמיים, ערכנו תכנון מורכב ומקדים שכלל סקר קרקע יסודי ונרחב, בכדי למפות את השינויים בקרקע ובכך להתאים את שיטת הביצוע לתנאי עמידות השטח. בכדי לשמר את הנוף, הוחלט על חיפוי הקיר בדמוי אבן ספיר שידמה לקירות הקרקע המשוריינת לאורך תוואי מסילת רכבת העמק. כמו כן, בחלקו העליון של הקיר יוקם מעקה בטיחות מבטון להולכי רגל לצד מדרכת כביש הגישה”.

 יש לציין, כי במהלך העבודות התגלו קברים עתיקים בקרבת הקיר המיועד, לכן הוחלט בשיתוף פעולה עם רשות העתיקות להגביה את הקיר בכ-4 מטר בנקודה בה התגלו הקברים וכך נשמרו הממצאים והקברים נשארו מכוסים ומסומנים על ידי רשות העתיקות.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter