באנר עליון
באנר עליון

רכבת העמק: החל שלב ב’ של הנחת המסילה

רכבת העמק: החל שלב ב’ של הנחת המסילה

חברת נתיבי ישראל החלה השבוע את שלב ב’ בהקמת מסילת רכבת העמק. עד כה הונחו 20 ק”מ של מסילת ברזל והושלמו עבודות השלד והמבנה התחתון בתחנות כפר יהושע וכפר ברוך.

חדשות YCOM: ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר השבוע, כי החלו עבודות שלב ב’ להשלמת הנחת מסילת הרכבת בתוואי רכבת העמק החדשה. כחלק מהשלמת שלב ב’ בפרויקט, מפוזרת שכבת חצץ שנייה לאורך התוואי לאחר הנחת האדנים והמסילה, עליה תיסע הרכבת החדשה. מדובר בשלב משמעותי ביותר בפרויקט, כאשר החצץ הינו אחד מהאלמנטים העיקריים בבניית המסילה, המעניק אלסטיות ברמה גבוהה, מאפשר את פיזור כוחות המהירות לקרקע וקבלת עומסים וויברציות מתנועת הרכבת המסיבית המתקבלות מהמסילה. כמו כן, מאפשר החצץ ניקוז מהיר של המסילה בתנאי מזג אויר חורפיים.

רכבת העמק
פיזור שכבת החצץ השניה. צילום: נתיבי ישראל.

פיזור החצץ בשלב ב’ מתבצע בעזרת קטר רכבת ושלושה קרונות, הנעים לאורך הפסים החדשים ותוך כדי נסיעה מפזרים את שכבת החצץ השנייה בין האדנים והמסילה לטובת ביסוסה. עד כה פוזרו כ- 9 ק”מ של חצץ לאורך תוואי הרכבת, ומידי יום מפוזרים לאורך התוואי כ- 800 טון חצץ.  בשלב א’ פוזרו כ- 350 אלף טון חצץ כמצע להנחת המסילה, כאשר בשלב ב’ יעשה שימוש בכ- 60 אלף טון חצץ. בשלב הבא של הפרויקט יתבצע הידוק החצץ על ידי פלסר- מכונה מיוחדת להידוק ויישור התוואי.

במקביל נמשכות העבודות לאורך התוואי- ריתוך המסילה, עבודות תקשורת וחשמל והנחת המסילה והאדנים, עד כה הונחו 20 ק”מ של מסילת ברזל ומדי יום מונחים 600 מטרים נוספים. אדני הרכבת המודרניים , המיוצרים בישראל עשויים בטון קשיח המותאם לנשיאת משקל עצום ופסי המסילה השוקלים כ- 60 קילו למטר, עשויים פלדה ומיובאים מצ’כיה.

הנחת המסילה מבוצעת על ידי שתי חברות ישראליות- “לסיכו” ו”שיכון ובינוי” וחברה גרמנית המתמחה בתחום DB BAHNBAU” “.לאחרונה הושלמו גם עבודות השלד והמבנה התחתון בתחנות הרכבת: כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן.

 

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter