באנר עליון
באנר עליון

רכבת העמק: גשרים מעל העמק

רכבת העמק: גשרים מעל העמק

במבצע הנדסי מורכב שהתקיים בשעות הלילה בכביש 60 הונפו והורכבו קורות כבדות של הגשר החדש של רכבת העמק. הקמת הגשר בהשקעה של כ- 40 מיליון שקלים הינה חלק מפרויקט הענק של הקמת מסילת רכבת העמק.

 ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל נמסר, כי הושלם שלב ג’ בהקמת גשר מעל כביש 60. מבצע ההרכבה של השלב הסופי, התבצע בשעות הלילה, על מנת שלא להפריע לתנועה. במבצע ההנדסי המורכב, הונפו קורות הגשר באמצעות מנופים, מעל הכביש והתחברו לחלקו של הגשר שכבר הושלם. הגשר הינו חלק מפרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל המפיחים חיים בתוואי רכבת העמק הישנה, בהשקעה כוללת של 4 מיליארד שקלים.

רכבת העמק
בונים את הגשר. צילום: חברת נתיבי ישראל

גשר כביש 60 המוקם בימים אלה בהשקעה של כ- 40 מיליון ₪ בשיטת קורות דרוכות, משתרע לאורך כ- 700 מטרים, רוחבו 5.65 מטרים, והוא מתנשא לגובה של כ- 8 מטרים מעל כביש 60, עליו תדהר רכבת העמק. ההקמה המאסיבית כללה 23 נציבים-תומכים, במרחק של כ- 30 מטר ביניהם. בהקמת הגשר נעשה שימוש בכ- 10,000 מ”ק בטון.

הגשר יהווה הפרדה מפלסית בין מסילת הרכבת לכביש 60, כך ימנע לחלוטין חיכוך בין כלי הרכב בתוואי ויינתן מתן מענה בטיחותי למשתמשי הדרך. הגשר המתחיל באזור נחל עדשים בצד המערבי, עובר מעל כביש 60 בצד המזרחי, ומתחבר לתחנת הרכבת הסמוכה לעפולה, משם ממשיכה הרכבת למנהרות הרכבת המוקמות בימים אלה בעפולה, באורך כולל של 900 מטרים. בנוסף, במסגרת הפרויקט יבוצעו על ידי חברת נתיבי ישראל בשיתוף רשות ניקוז קישון עבודות שיקום של קטע מנחל עדשים, שיכלול שיקום נופי, יבנה מעביר מים ויוסדרו דפנות הנחל באזור הגשר.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter