באנר עליון
באנר עליון

אור ירוק: רחובות הדמים

אור ירוק: רחובות הדמים

מספר רחובות ראשיים באזור העמק סומנו על ידי משטרת ישראל כרחובות אדומים לאחר שארעו בהם תאונות דרכים רבות. עמותת אור ירוק: “לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים וממשלת ישראל לא יכולה להטיל את כל האחריות על הנהגים”

משטרת ישראל סימנה 168 רחובות כ”אדומים”, בהם שיעור תאונות הדרכים והנפגעים גבוה במיוחד וזאת לאחר ש 42% מההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2013 נהרגו בתוך הערים. משטרת ישראל סימנה 168 רחובות אדומים ומסוכנים, בכ-40 ערים ברחבי המדינה, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם הרחובות עונים נרשמו לפחות שלוש תאונות בשנת 2013, או 12 תאונות בסך הכל באותה השנה או 60 תאונות דרכים בין השנים 2010-2013. בנוסף נבדקו סוג העבירות שבגינן התרחשו תאונות הדרכים ברחובות אלו כמו: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד.

רחובות אדומים
בית המשפט בנצרת, מסוכן להגיע. צילום: Benjamin Shlevich

חלק מרחובות אלה הינם רחובות בהם נוסעים תושבי העמק באופן תדיר. הרחוב הראשון ברשימה הינו דרך בר יהודה שבנשר. על פי נתוני המשטרה ארעו ברחוב זה 52 תאונות מהן שבע תאונות קטלניות במהלך שנת 2013 כשהסיבה העיקרית לכך היא אי ציות לרמזורים. גם רחוב מעלה יצחק בנצרת עלית אשר מהווה את אחד הצירים המרכזיים להגעה אל קרית הממשלה סומן ככביש אדום וזאת לאחר שארעו בו 65 תאונות, מהן 11 קטלניות, רובן בשל מהירות מופרזת. אלא שהעיר בעלת מספר הכבישים האדומים הגבוה בעמק היא נצרת עם שלושה כבישים כאלה. הראשון הוא רחובה הראשי של העיר, רחוב פאולוס השישי אשר כמו רחוב מעלה יצחק, משמש בין השאר כציר הגעה אל קרית הממשלה. ברחוב זה ארעו 59 תאונות מהן 15 קטלניות, רובן בשל אי מתן זכות קדימה להולכי רגל. גם רחוב תאופיק זיאד, עוד רחוב עמוס בתנועה נכנס לרשימה הלא מחמיאה לאחר שארעו בו 61 תאונות מהן תשע קטלניות. הרחוב האחרון הוא רחוב 3001 המקשר בין צומת נצרת דרום לבין כביש 60 המוביל לעפולה הוגדר ככביש אדום בשל 65 תאונות מהן שמונה קטלניות, רובן בשל אי ציות לרמזור.

על פי עמותת ‘אור ירוק‘,  אחת הסיבות האפשריות לעלייה במספר התאונות בתחומי הערים היא הקיצוץ בתקציב המלחמה בתאונות הדרכים בשנים האחרונות: במקום 550 מיליון שקלים כפי שנקבע בתכנית הלאומית, יש ירידה מתמשכת בתקציב ובשנת 2014 התקציב עומד על כמחצית מהסכום. בשל הקיצוצים חסרות עשרות ניידות לשוטרי התנועה והמתנדבים, כשבנוסף נפגע פרויקט הסטודנטים שיסייעו למשטרה באכיפת עבירות תנועה שעדיין לא יצא לפועל.

שמואל אבואב מנכ”ל העמותה: “לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים וממשלת ישראל לא יכולה להטיל את כל האחריות על הנהגים. על המדינה להשקיע משאבים בכדי לאפשר למשטרה להגביר את האכיפה בערים ולשפר את התשתיות בהן. הגברת האכיפה באותם רחובות אדומים, והגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה”.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter