באנר עליון
באנר עליון

קרית טבעון: רוצים קיר אקוסטי

קרית טבעון: רוצים קיר אקוסטי

בקרית טבעון מתכוונים לדרוש ממוסדות התכנון להקים קיר אקוסטי בתוואי כביש 6 המקביל לקרית חרושת ואלרואי במקום הכוונה לרבד את הכביש באספלט שקט. וזאת למרות שתסקיר שבוצע מצביע על רמות רעש גבוליות בלבד.

חדשות YCOM: מועצת קרית טבעון תדרוש ממוסדות התכנון להקים קיר אקוסטי במקטע כביש 6 שיעבור בסמוך לקרית חרושת, כך הוחלט במועצה לאחר בקשה של יו”ר האופוזיציה, אלון נבות. על פי ממצאי תסקיר ההשפעה על הסביבה לגבי כביש 6, רמת הרעש בתוואי  המקביל לשכונת קרית חרושת

כביש 6
קרית חרושת, תסבול מהרעש? צילום: רונן צומר.

תהיה גבולית וקרובה מאוד לתקן. הכוונה כרגע היא לרבד הכביש באספלט שקט ולוותר על הצבת קיר אקוסטי.

אלון נבות: “האספלט השקט ישחק עם הזמן ואין תקן מחייב לבדיקות רעש תקופתיות. אי לכך על המועצה לפעול מול מוסדות התכנון להצבת קיר אקוסטי לאורך תוואי כביש 6 המקביל לקרית חרושת ואלרואי. אני מציע כי ראש המועצה לפעול לאלתר בכל האמצעים העומדים לרשותו לרבות עתירה מנהלית נגד מוסדות התכנון, על מנת שהקיר האקוסטי יוכנס לתוכניות הביצוע”.

ראש המועצה, דוד אריאלי: “אנחנו כבר עושים את הדברים. עתירה מנהלית היא חלופה טובה שצריך לשקול במקרה שלא יוקם קיר אקוסטי”

מהנדס המועצה, מריוס ראפ: “אני משקיף בצוות ההיגוי של התכנון המפורט של כביש 6 בקטע שבין התשבי למחלף סומך. כבר בשלב א’ של התכנית הוחלט לתכנן קיר אקוסטי החל מתחנת הדלק וזה כבר משולב בתכניות. אני דרשתי לדעת למה לא לעשות קיר גם מול קרית חרושת ונאמר שנכון לעכשיו המודלים מראים שאין צורך בכך אבל במסגרת תסקיר שלבים ג’ עד ה’, זה יפורט. התסקיר עצמו עדיין לא הגיע לידינו, הוא אמור להגיע בימים הקרובים, נקרא אותו ונבין למה ממליצים שלא לעשות קיר אקוסטי וכמה גבוליים אנחנו. אני מקווה שנצליח לשכנע שגבולי זה מספיק טוב על מנת שתושבי קרית חרושת יזכו לשקט”

 

זכור, תושבי קרית חרושת חוששים גם מרעש מכיוון רכבת העמק, כיוון שעל פי התכניות תעבור הרכבת בסמוך לשכונה על גשר בגובה של כ 15 מטר. הרכבת טוענת כי לא צפויה בעיית רעש וסירבה להקים קיר אקוסטי בסמוך לקרית חרושת.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter