קרית טבעון: מתעקשים על דרך

קרית טבעון: מתעקשים על דרך

במועצת קרית טבעון דורשים מחברת רסקו לסלול דרך עוקפת אל מתחם אורים כתנאי לאישור התכנית לבניית 66 יח”ד וזאת על מנת שכלים כבדים לא ייסעו ברחוב כרמל. מהנדס המועצה: “אחרי עבודות הפיתוח המגרשים ימכרו ואנחנו נשאר עם 66 קבלנים הנוסעים בכביש צר עם כלים כבדים”

הועדה המקומית לתכנון ובניה של קרית טבעון דורשת מחברת רסקו, המחזיקה בזכויות על מתחם אורים בו אמורות להבנות 66 יחידות דיור, לסלול דרך עוקפת אל המתחם וזאת על מנת שבזמן הבניה לא ינועו כלים כבדים ברחובות הסמוכים וייצרו מפגעי רעש, תחבורה ונזק לתשתיות.

שכונת אורים
מהנדס המועצה, מריוס ראפ.

הועדה החליטה על הדרישה לסלילת דרך לאחר שלאחרונה הגישה חברת רסקו בקשה להיתר הריסות. בהריסות עצמן לא מבוזבז אף חומר והוא נגרס ומשמש בשנית במהלך הבניה. הועדה דורשת כי יהיה פתרון כניסה לשכונה שלא דרך רחוב כרמל שכן הרחוב צר ובעייתי לתנועה דו סטרית, בודאי כשמדובר בכלים הנדסיים. מהנדס המועצה מריוס ראפ טוען כי קיימת אפשרות להגיע למתחם באמצעות שביל ביוב המתחיל בסמוך לבניין הדואר, השביל מגיע עד 90 מטרים מהאתר אותם דורשת המועצה מחברת רסקו להשלים.

מהנדס המועצה, מריוס ראפ: “ביקשנו מהם להכין תכנית המראה את ההתכנות ההנדסית לדרך אך הם החליטו שלא לעשות אפילו את הבדיקה הפשוטה ביותר. אנחנו יודעים שלאחר שהחברה תסיים את עבודות הפיתוח שעליהן ניתן לשלוט ברמה סבירה יחסית, הם מתכוונים למכור את המגרשים ואנחנו נשאר עם 66 קבלנים הנוסעים בכביש צר עם כלים כבדים”

כזכור קנתה רסקו את המתחם ועשתה שינוי תב”ע למגורים כשבתב”ע תוכננו 66 יחידות דיור ב 33 מגרשים וניתנו הנחיות לבתים דו משפחתיים ובתים בודדים כשבתחילה היה אמור מספר יחידות הדיור להיות כפול אך זה צומצם במהלך תכנון התב”ע. על פי מהנדס המועצה מריוס ראפ מדובר בשטח לא פשוט שחלקו שטוח וחלקו בשיפוע חד, הכולל כמה מגרשים מעולים אבל גם מספר מגרשים בעייתיים.

מהנדס המועצה, מריוס ראפ: “תכנית הפיתוח מגדירה את התכנון המפורט של התב”ע: כבישים, חניות, גבהי מגרשים, החתך הפנימי, תכולת השצ”פים והתכנון הפנימי שלהם ומעגלי התנועה. התכנית מפרטת את השכונה והיא תוכננה עקב בצד אגודל עם מנהל ההנדסה”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter