באנר עליון
באנר עליון

קרית טבעון: הכונו לבוא הרעש

קרית טבעון: הכונו לבוא הרעש

תושבי קרית חרושת זועמים על החלטת מוסדות התכנון שלא להקים קיר אקוסטי בין מסילת הרכבת לבין השכונה ולהסתפק במיגון ספציפי לבתים שייפגעו וזאת בכפוף לבדיקה שתעשה בשנה הראשונה להפעלת הרכבת.

תושבי העמק מצפים כבר שנים לחזרתה של רכבת העמק ועתה כאשר נראה כי קו הרכבת עומד לקרום עור וגידים מתברר כי יתכן שהחלום יהפוך לסיוט של שכונת קרית חרושת שבקרית טבעון. על פי התכניות תעבור הרכבת בסמוך לקרית חרושת על גשר בגובה של כ 15 מטר. כאשר על פי המודלים של הרכבת לא צפויה בעיית רעש אקוסטי אלא שהתושבים אינם נותנים אמון במודלים הללו והחלו לדרוש כי יוקם קיר אקוסתי בסמוך למסילה.

רכבת העמק
קרית חרושת, מתכוננים לבוא הרכבת. צילום: רונן צומר.

על פי החלטת הרכבת, במידה ויתגלו סטיות מתקן הרעש, המענה יהיה במיגון הבתים שנפגעו באופן ספציפי כגון / חלונות כפולים / מזגנים וכיוצא באלה. פתרון זה אינו מקובל על התושבים שכן לטענתם הוא יהפוך את חייהם מחוץ לבית לבלתי נסבלים. מיגון הבתים יעשה על ידי רכבת ישראל בכפוף לבדיקות רעש שיעשו בתוך שנה מהפעלת הרכבת.

דוברת המועצה המקומית קרית טבעון, עדנה פרידמן מסרה בתגובה: “רכבת העמק מוקמת בימים אלו ובשנה וחצי האחרונות, מתוקף תוכנית תשתיות לאומיות 13/6/2. מקורה של התכנית בהחלטת מוסדות התכנון של מדינת ישראל והכנסת  שקבעו כי רכבת העמק תחזור לפעול לטובת תושבי המדינה ולטובת פיתוח הכלכלה בין צפון המדינה לבין האזור הצפון מזרחי – עפולה, בית שאן ואולי אף לטובת קשרי מסחר עתידיים עם השכנה ממזרח.

התכנית עברה הליכים סטאטוטוריים רגילים כולל פרסומה להשגות הציבור ומוסדות התכנון (הוועדה המחוזית והוועדות המקומיות) . במסגרת ההשגות עלו הנושאים האקוסטיים והדרישות להקמת מתרסים אקוסטיים. ההחלטה של מנהל התכנון בסוף ההליך הייתה, שלא יוקם מתרס אקוסטי פיזי בצמוד ולאורך המסילה, אלא יוקמו פתרונות אקוסטיים בבתי התושבים על פי הנדרש.

החלטת מוסד התכנון הינה סופית וקבלה אישור ממשלה הוא מיוני 2006. לפיכך, לכשתתחיל רכבת העמק לנוע, תבדקנה רמות הרעש בבתי התושבים, במשך שנה, על מנת לקבוע האם קיימת חריגה ממפלסי הרעש המותרים על פי התקן הישראלי.

המועצה המקומית קרית טבעון ומנהל הנדסה יקחו חלק בפיקוח על התוצאות המתקבלות ומימוש ההשלכות מהן, כמו גם המשרד לאיכות הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה”.

תגובת רכבת ישראל טרם התקבלה.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter