באנר עליון
באנר עליון

קרית טבעון: האמת שמאחורי הידיעות

קרית טבעון: האמת שמאחורי הידיעות

המועצה המקומית קרית טבעון משלמת עשרות אלפי שקלים בשנה לעיתון ‘מרכז העניינים’ על מנת שזה יפרסם ידיעות על פועלי המועצה והעומד בראשה. אריאלי “אין תגובה”

מדיי שבוע מפרסם עיתון ‘מרכז העניינים’ המופץ בקרית טבעון ידיעות הנשלחות אליו מטעם דוברות המועצה, כך עושים גם כל שאר העיתונים המופצים בקריה וכמוהם, גם אנחנו באתר YCOM מפרסמים את ההודעות לעיתונות של המועצה. מדובר בדבר שבשגרה שאין בו כל פסול. אלא שנראה כי מועצת קרית טבעון מעבירה עשרות אלפי שקלים בשנה ל’מרכז העניינים’ על מנת שזה יפרסם את ההודעות לעיתונות הללו, ב’מרכז העניינים’ מגדילים לעשות ואף לא כותבים כי מדובר במדור פרסומי כך

לא מדור פרסומי
מרכז העניינים “פניות מטרידות”

שלקורא נוצר הרושם כי מדובר בידיעות לכל דבר ועניין. מדובר בפרשה בעלת רקע היסטורי הנמשך עד לשנת 2005, אז החליט ראש המועצה, אלון נבות, לבטל את עלון המועצה אשר נקרא “בימת המועצה” ולפרסמו במסגרת אחד העיתונים המקומיים ובכך לחסוך בעלויות. נבות יצא למכרז אשר בו זכה ‘מרכז העניינים’. כשנבחר אריאלי לתפקיד ראש המועצה, המשיך ההסדר כרגיל וללא חידוש של המכרז. פניות של כתב YCOM אל המועצה המקומית קרית טבעון בבקשה לקבל נתונים לגבי התשלומים המבוצעים ולגבי משך תוקפו של המכרז שנערך ב 2005 לא נענו אך יש לציין כי תוקפם של מכרזים מעין אלה הוא בדרך כלל שלוש שנים.

חבר מועצה, אשר ביקש להשאר בעילום שם ” אם הדברים נכונים, הרי שהם חמורים ביותר. זה כמו שנגלה שביבי משלם לערוץ 2 בעבור הכתבות שהם משדרים. אני גם לא יודע אם עיתון כזה יכול לבצע את עבודתו ולכתוב דברים שליליים על ראש המועצה בזמן שעסקה כזו קיימת ברקע”

ראש המועצה לשעבר, אלון נבות ” בשנת 2005 קבלתי  מועצה שתקציב פרסומה בשנים הקודמות היה מאות אלפי שקלים!! לצערי איני זוכר סכומים מדויקים. התקציב הזה כלל למשל מודעות בעיתונים ובמקומונים השונים כולל פרסומים בעיתון של ההסתדרות (כמדומני) שמעולם לא שמעתי על שמו, עותקי מקומונים שנשלחו על חשבון המועצה לגמלאים שעברו לגור במרכז הארץ ועוד. כמו כן היה במועצה דובר שהרוויח מעל 10000 ש”ח בחודש היות והמועצה כתבה והדפיסה על חשבונה ומטעמה (אצל קבלן חיצוני) את “במת המועצה” עיתון בן מספר עמודים שפרסם רק את דברי המועצה, זאת בנוסף לפרסומים שפורסמו במקומונים.

כחלק מהמאמץ להגיע לאיזון תקציבי בתקציב המועצה חתכתי באורח קיצוני את הוצאות הפרסום: בטלתי את כל הפרסומים וההפצות שלא נגעו ישירות לציבור התושבים בטבעון, פיטרתי את הדובר והעסקתי במקומו דוברת בחשבונית ובכך חסכתי למעלה מ 40% מעלות שכר הדובר ובנוסף לכך הפסקתי את הוצאת העיתון במת המועצה ועשיתי מכרז בין ‘רצוי ומצוי’ ו’מרכז העניינים’ להפצת חדשות המועצה במסגרת המקומון. מי שזכה במכרז הוא ‘מרכז העניינים’. המכרז בוצע ב2005 וללא ספק היה מקום לשוב ולבצע מכרז כזה על מנת לצמצם העלויות”

ראש המועצה, דוד אריאלי “אין תגובה”

מעיתון ‘מרכז העניינים’ נמסר בתגובה ” אבקשך לא לפנות ולא לדבר עם עיתון מרכז העניינים. כל פניה שלך היא מטרידה עבורנו ותפסיק עם כך”

מקורבי ראש המועצה לשעבר, שמוליק אבוהב אמרו בתגובה לתגובתו של אלון נבות ” שמואל אבואב נבחר ברוב של 90% ושירת את תושבי קרית טבעון 20 שנה. בראשותו המועצה התנהלה ללא דופי ובשקיפות מלאה, בזמן כהונתו המועצה זכתה בפרסים וקיימה קשר פתוח וישיר עם התושבים. לעצם העניין, הנתונים שהוצגו אינם נכונים ואינם מדויקים”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter