באנר עליון
באנר עליון

קרית טבעון: דוח בקורת חמור על אולם זוהר

קרית טבעון: דוח בקורת חמור על אולם זוהר

דו”ח בקורת חמור במיוחד על התנהלותו של אולם זוהר הוגש למליאת מועצת קרית טבעון על ידי מבקר המועצה וזאת לאחר כשלים שנחשפו על ידי יו”ר וועדת הבקורת, אלון נבות לפני חודשים אחדים.

על פי ממצאי הדו”ח שהוגש, אין נהלים כתובים ומחייבים באשר לתפעול האולם ולאופן הרישום והבקרה על הכנסות, לא בוצעה מעולם ספירת מלאי הכרטיסים בארון הכרטיסים,אין רשימה של המלאי והמפתח לחדר הקופה בו נמצא הארון נמצא במסעדת לואיז. כמו כן אין רישום של כל תקבול ותקבול המתקבל בקופה ומהפירוט בדו”ח מכירת הכרטיסים לא ניתן לדעת מהן הפעולות שבוצעו בקופה מכיוון שאין בטופס פירוט של סה”כ ההכנסות.

שתי עובדות מסרו כי נעלמו שלוש חבילות כרטיסים מהארון וכי מנהל האולם הביא את אחת החבילות כעבור מספר חודשים. מנגד טען מנהל האולם כי מעולם לא נמסר לו על העלמות החבילות והאירוע לא זכור לו. לא מתבצעת בדיקה\בקרה של אף גורם, כי ההכנסות הרשומות בדו”ח מכירות הכרטיסים, מתאימות לסכומים שהועברו למזכירות, אין בקרה על ההכנסות ממכירת כרטיסים למופעים בקופה, אין רישום של יתרת קופת העודף בפתיחה ובסגירה, כמות הכרטיסים שנמכרה, ההכנסות במזומן ובאשראי ויתרת הסגירה של קופת העודף, אין כל ספירה של הכרטיסים שלא נמכרו בסיום המופע ולא נערך כל חישוב לבקרה כי כל התקבולים אכן הופקדו בבנק ונרשמו.

אולם זוהר
מבקר המועצה, הגיש דו”ח חמור

הכסף שמתקבל באולם מועבר על ידי עובדת האולם למשרדי המתנ”ס. הכסף נספר שלא בנוכחות העובדת שהביאה אותו והיא אינה מקבלת אישור על העברתו. כמו כן אין בקרה על ההכנסות ממכירת הכרטיסים. המבקר גם גילה כי בשל פגם במערכת, מי שקנה כרטיסייה באינטרנט יכול היה לקבל מספר כרטיסיות. מנהל האולם הזמין כרטיסיות לא ממוספרות דבר שמבקר המועצה הגדיר כלא תקין”. נושא נוסף שהעלה המבקר הוא הכנסת אורחים למופעים ללא תשלום כשהוא מציין באופן ספציפי את בתו של מנהל האולם. בנושא הכנסת האורחים ללא תשלום אמר המבקר: “הבקורת התרשמה כי מנהל האולם שינה את גרסתו ולא דייק בעובדות”

יו”ר וועדת הבקורת, אלון נבות: “אנו מגלים תמונה תפעולית וניהולית חמורה  ורחוקה מאוד מן המצב אותו היו מצפים למצוא התושבים שהם בעליו האמיתיים של האולם. הממצאים והמסקנות ברורים וחד משמעיים, ושום הטלת אחריות על עובדים זוטרים או תרגיל שקוף בתקשורת, לא יצליחו להקהותם. הממצאים והמסקנות של הדו”ח מצביעים על כך, שבאולם זוהר היתה הזנחה ורשלנות ניהולית רבת שנים.

ידוע שלכל מנהל סגנון עבודה אופייני משלו שבו הוא פועל בדרך כלל בכל תחומי סמכותו, לכן אסור להניח כי רשלנות והזנחה מתמשכים וכה משמעותיים, הם מעידה או שגיאה מקומית או חד פעמית של מנהל זה או אחר. סגנון פעולתם של המנהלים המעורבים במחדלים שחושף הדו”ח אינם באים לידי ביטוי רק בממצאים שנחשפו בדו”ח, אלא גם בניסיונותיהם להשתיק  את חברי האופוזיציה כאשר חשפו את אי הסדרים (על ידי איום בתביעת דיבה), בטיעונים מנומקים “שהכל פוליטי”. בניסיונם להטיל האחריות על אחרים, כפי שטענו בהסבריהם בפני המבקר וועדת בקורת,  בהתנקמות בעובדות שחשפו את אי הסדרים על ידי פיטוריהן השרירותיים ולבסוף בפארסה של פרסום הכותרת במקומון המועצה המקומית בסופ”ש האחרון, אודות היותו של המתנ”ס ביישוב מתנ”ס לדוגמה.

חבר המועצה, שמוליק שמחון: “זה דו”ח מאוד קשה, אני צבטתי את עצמי כשקראתי אותו. חנות מכולת בעיירה שכוחת אל מתנהלת בצורה תקינה יותר”

מנהל המתנ”ס דרור גרינבלום: “הנהלים שהמבקר המליץ על קיומם כבר ייושמו על ידינו. נעשתה הגדרה מחדש של תפקיד אחראית אולם זוהר אשר כפופה למנהל האולם והיא אמורה לבצע את רוב הדברים שעולים מדו”ח הבקורת. מלבד אולם זוהר, כל שאר שלוחות המתנ”ס האחרות מנהלות מערכות קופה ממוחשבות. הנהלת רשת המתנ”סים מחתה במכתב חריף במכתב שיצא לכל חברי המועצה, הטיפול בנושא יצא מכל פרופורציה. טענות היה צריך להעביר באופן דיסקרטי לעמותה. פרשיות חמורות לאין ערוך מטופלות במוסדות של עמותות כעניין שבשגרה. לו היו מגיעים הדברים לידיעתי בזמן אמת, חלקים מהדו”ח הזה היו מתייתרים. העובדות צילמו, עקבו ותיעדו במקום לפנות אליי”. גרינבלום אף האשים את העובדות בתפירת תיק אלא שחברי האופוזיציה קטעו את דבריו.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter