באנר עליון
באנר עליון

ענתיקות חסרות מנוח

ענתיקות חסרות מנוח

אם אתם אוהבים רכבים ישנים, אתם מוזמנים למפגש הפורום הצפוני של רכבי האספנות שיערך בשבת הבאה בקאנטרי זכרון יעקב. כמאה רכבים קלאסיים יוצגו לקהל, החל ממוריס 8 וכלה בסוסיתא.

 מי לא היה רוצה למצוא את עצמו נוהג במוריס 8 שנת 1935 או בשברולט קורבט? קשה לעמוד בפיתוי של המכוניות הללו וכמה משוגעים לדבר אכן לא עומדים בפיתוי ואוספים רכבים ישנים. הציבור הרחב שרואה את הרכבים הללו רק בסרטים יוכל להגיע ביום שבת ה-29 לאוגוסט אל הקאנטרי ולראות את המכוניות הקלאסיות הללו מקרוב כשהפורום הצפוני לרכבי אספנות ופורום השרון יגיעו למפגש ממש פה אצלנו.

אחד המשוגעים לדבר שלא עומדים בפיתוי של המכוניות הסקסיות הללו הוא אמוץ דור מהפורום הצפוני לרכבי אספנות: “יוצגו במפגש רכבים משנת 1935 ועד שנת 1984, שזו השנה האחרונה שרכבים שיוצרו בה נקראים רכב אספנות”

  • רכבים משנות השמונים נחשבים רכב אספנות, זה לא קצת מוזר לקרוא כך לסוברו?

 “עד כמה שזה ישמע מוזר קשה מאוד למצוא כזו סוברו. בגלל הערך הנמוך שלהן אף אחד לא השקיע בהן, והן הלכו לגריטה כי הממשלה משלמת 3,000 ₪ לגריטת רכב ישן. יש עוד מכוניות כאלה כמו הסיטרואן BX, למכוניות הללו יש גם בעיה של חלפים. למצוא רכבים משנות השמונים במצב טוב זה דבר נדיר. לעומת זאת יש לא מעט רכבים משנות השישים ואפילו הארבעים שמצאו אותם זרוקים והשקיעו בהם, כשלחלק מהרכבים הללו אין בעיה למצוא חלפים”

  • לאיזה רכבים אפשר למצוא חלפים בקלות?

 “לדוגמה למיני מיינור. יש הרבה חברות בעולם שעוסקות בייצור חלפים לרכב הזה. המבוגרים שביננו עוד זוכרים אותו נוסע בכבישים, זה היה רכב מצוין” מכאן עובר דור למכוניות שלהן קשה למצוא חלפים “לסוסיתות שדווקא יוצרו בארץ כמעט ואי אפשר למצוא חלפים וחלק מהאספנים מייצרים את החלפים בעצמם, יש לנו קבוצה של עשרים סוסיתות, זה מדהים לראות אותן”

  • איך בכלל מגיעים לתחביב הזה?

 “זה התחיל בזה שכשהייתי צעיר לא היה לי הרבה כסף אז קניתי רכב ושיפצתי אותו ולאט לאט זה מתרחב. יש לי מיני מיינור שמצאתי זרוקה ושיפצתי, יש לי וולוו משנות השישים שמישהו השאיר ברחוב וכך יש לי שבעה רכבי אספנות. אני מסיים פרויקט אחד ומייד מחפש עוד אחד. במקום לשבת מול תכנית ריאלטי בטלביזיה, אני מחפש חלקים ומייצר אותם. זו חוויה”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter