באנר עליון
באנר עליון

עמותת אור ירוק: בעמק נזהרים יותר

עמותת אור ירוק: בעמק נזהרים יותר

למרות נתונים ארציים לפיהם קיימת עלייה של כ- 40% במספר נוסעי הרכבים שנהרגו בתאונות דרכים בערים הרי שביישובי העמק חלה ירידה משמעותית בכמות הנפגעים. מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הכלל הבסיסי לנסיעה בטוחה ברכב היא לחגור חגורת בטיחות אשר הוכחה כמצילת חיים”.

יישובי העמק מובילים בבטיחות בדרכים ולמרות עלייה של כ-40% במספר נוסעי הרכבים שנהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ, נרשמת בעמק ירידה משמעותית בקטגוריה זו. מנתוני עמותת ‘אור ירוק’ עולה כי 21 נוסעי רכב שלא שימשו כנהגים, נהרגו בשנת 2013 בתאונות דרכים בערים לעומת 15 בלבד שנהרגו במהלך שנת 2012. חשוב להדגיש כי מדובר בנפגעים בתוך הערים בלבד ולנתונים אלה אין קשר לכמות הנפגעים בכבישים הבינעירוניים.

אור ירוק
חגורת בטיחות ברכב. צילום: רועי פלצמן.

את הירידה המשמעותית ביותר רשמה מגדל העמק לאחר שבשנת 2012 נפצעו בתחומה 25 נוסעים, חמישה מהם במצב קשה, הצליחו בעיר להוריד את כמות הנפגעים בצורה משמעותית ולהעמידם על 6 פצועים קל בלבד בשנת 2013. ביקנעם לעומת זאת חלה ירידה קלה יותר מארבעה פצועים קל בשנת 2012 לשלושה בלבד בשנת 2013. רמת ישי מחקה עצמה לחלוטין מהרשימה לאחר שבכל שנת 2013 לא נפגע בה ולו נוסע אחד לעומת ארבעה בשנת 2012 ואילו קרית טבעון היא הישוב היחיד שמקלקל את הסטטיסטיקה בעמק לאחר שרשם בשנת 2013 הרוג ופצוע קל לעומת שלושה פצועים קל ופצוע אחד קשה בשנת 2012.

גם בכפרים בעמק נמצא מספר הנפגעים בירידה: בכעביה אין כלל נפגעים מזה מספר שנים,בסמת טבעון שומרת על יציבות עם נוסע אחד שנפצע קל בכל שנה בשנתיים האחרונות, בבית זרזיר חלה ירידה משבעה פצועים קל לשלושה פצועים קל בלבד ורק ביפיע חלה עלייה חדה לאחר שבשנת 2013 נפצעו 33 נוסעים באורח קל ונוסע אחד באורח בינוני לעומת תשעה פצועים קל בלבד בשנת 2012.

יש לציין כי לפני כחודש, אישרה ועדת הכלכלה תקנה הקובעת כי מספר הנוסעים שיוסעו ברכב יהיה כמספר חגורות הבטיחות. כלומר אם יש שלוש חגורות בטיחות מאחור, ניתן יהיה להסיע עד שלושה אנשים. עד עתה החוק התיר להסיע מספר רב יותר של אנשים מאשר חגורות הבטיחות (תקנה 83ב’). המטרה: להפחית את מספר נוסעי הרכב שלא חגורים בחגורת בטיחות בכדי להפחית את מספר הנוסעים שנפגעים בתאונות דרכים.

שמואל אבואב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הכלל הבסיסי לנסיעה בטוחה ברכב היא לחגור חגורת בטיחות אשר הוכחה כמצילת חיים. חגורת בטיחות מתאימה קריטית במיוחד עבור ילדים, שעלולים לעוף בזמן תאונה מחוץ לרכב או לפגוע בעוצמה רבה בשאר הנוסעים שכן חגורים אם הוריהם לא חגרו אותם בחגורת בטיחות מתאימה. לאחר שנים של הפקרות, אישור התקנה הקובעת כי מספר הנוסעים ברכב מוגבל למספר החגורות ברכב, יאפשר למשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים לא חגורים בחגורת הבטיחות”.

 

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter