באנר עליון
באנר עליון

נמשך המאבק נגד הרחבת כביש צומת התשבי – צומת ישי.

במהלך השבוע האחרון ערכו ראש המועצה המקומית קרית טבעון דוד אריאלי ומהנדס המועצה מריוס ראפ שתי פגישות חשובות בנושא  המאבק באיחוד תשתיות כביש 77 עם 722, כאשר אריאלי העלה טענה למנהל בלתי תקין.

הפגישה הראשונה הייתה עם ראש מנהל התכנון בישראל בינת שוורץ והפגישה השנייה עם מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס. בפגישות הסביר אריאלי: “כי נעשו מגוון פעולות שחלקן אינן בהתאם לדין ואלה גובלות במנהל בלתי תקין. חבל שהדברים צריכים יהיו להיות מוכרעים בעתירה מנהלית”

לאחר שהושלמה העבודה בכביש ביום צומת המוביל לצומת ישי וכן מצומת התשבי דרומה, בוחנת החברה הלאומית לדרכים (מע”צ) חמש חלופות לשדרוג אחד מקטעי הכביש החשובים בצפון – בין צומת התשבי לרמת ישי, המהווה כיום צוואר בקבוק ומדי בוקר ואחה”צ סובלים הנוסעים בו מעומסי תנועה רבים. בעתיד אמור הכביש אף להיות חלק מהזרוע המזרחית של כביש 6.

תושבי טבעון מתנגדים בתוקף להרחבת כביש 722  בנתיבים נוספים בטענה שהרחבת הכביש גורמת לכביש להתקרב לבתי תושבים ובכך להתקרבות של גורמים היכולים להיות מסוכנים כגון עשן, פיח ורעש. בקרית טבעון מעדיפים את החלופה שתהיה  “מנהרה או שיהיה רע“. גם עמיחי בן דרור, ראש המועצה הקודם מצדיק את המאבק נגד הכביש ולמען איכות תושבי טבעון

במע”צ לעומת זאת טוענים כי הרחבת הכביש המתוכננת, הוספת הנתיבים והקמת מחלפים במקום צמתים מרומזרים, תאפשר נסיעה רציפה ללא עמידה ברמזורים ובפקקים, המוכרים כגורמים המגבירים את זיהום האויר  מפליטות כלי הרכב והמשאיות. ובחודש אפריל האחרון אף הוציאו דו”ח סיכום ניטור איכות האוויר בסביבת כביש, נכון ינואר – מרץ 2012.

במהלך הפגישות חזר והסביר אריאלי חזר כי תוואי תמ”א 3 לעומת זאת, הינו המועדף כיוון שהוא רחוק מבתי התושבים בשדה יעקב וכפר יהושע ביותר מ-250 מטר ובכך נמנעות בעיות עתידיות של זיהום אוויר ופגיעה באיכות חייהם של תושבי המקום.

בינת שוורץ, ראש מנהל התכנון, מסרה לאריאלי כי טרם גיבשה תשובה סופית לפתרון ובפגישה עם מנכ”ל החברה הלאומית טען ברס כי הוא משוכנע שהאיחוד הינו הפתרון הנכון.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter