באנר עליון
באנר עליון

מנותקים

מנותקים

בזמן שבמדינות מתוקנות התחבורה הציבורית בין הערים המרכזיות של המדינה פועלת עד השעות הקטנות של הלילה, בישראל עיר הבירה מתנתקת מהצפון והולכת לישון מוקדם. באגד טוענים שהקו לא ריווחי והנוסעים נאלצים להחליף אוטובוס בתל אביב.

חדשות YCOM: התחבורה הציבורית בין חיפה ויישובי עמק יזרעאל לבין ירושלים, עיר הבירה של ישראל מפסיקים החל משעות הערב המוקדמות והחל משעה זו כל מי שרוצה להגיע אל עיר הבירה או בחזרה, מרגיש כמו בימי המצור של מלחמת העצמאות או לחלופין, נאלץ להשתמש ברכבו הפרטי.

הקו העיקרי המשמש את תושבי חיפה ועמק יזרעאל הינו קו 960 של אגד, היוצא מלב המפרץ, עובר דרך צומת יגור, יקנעם ונוסע דרך כביש 6 לירושלים, קו זה מפסיק את פעילותו בשעה 20:00. קו נוסף הינו קו 940 היוצא מחוף הכרמל, עובר דרך צומת פורדיס ומתחבר אף הוא לכביש 6. קו זה מסיים את פעילותו בשעה 20:30. בנוסף לקוים אלה קיים גם קו מאסף היוצא מחיפה ועובר באור עקיבא, חדרה, נתניה, אבן יהודה, רעננה, הוד השרון, פתח תקוה, מודיעין ומבשרת, הנסיעה בקו זה אורכת שלוש שעות וכמובן שאינה מושכת את הנוסעים, מה גם שהאוטובוס האחרון יוצא ב 21:00, לא הבדל משמעותי מהקו הישיר.

אוטובוס של אגד, מפסיקים את ההפעלה מוקדם. צילום: RickP
אוטובוס של אגד, מפסיקים את ההפעלה מוקדם. צילום: RickP

מי שרוצה להשתמש בכל זאת בתחבורה הציבורית מעבר לשעות אלה מוזמן להגיע לחיפה ולנסוע ברכבת או אוטובוס אל מסוף ארלוזורוב ומשם לעלות על קו 480 לירושלים. למרות הטרטור המשמעותי הזה, באגד לא מציעים כרטיס מעבר אשר יאפשר נסיעה בכרטיס אחד לירושלים וממנה כך שמלבד התארכות הדרך, על הנוסעים לשלם תשלום כפול. לחלופין ניתן לנסות ולעלות על קו 982 מצפת לירושלים היוצא מצפת בשעה 22:00 ועובר בגבעת המורה בסביבות 23:10 ובצומת מגידו ב 23:30.

באגד אמנם טוענים כי הקווים מחיפה אינם ריווחיים מעבר לשעות הערב המוקדמות אך קצת תמוה שהקו מצפת, המשרת עיר קטנה בהרבה ממטרופולין חיפה יכול להיות ריווחי בעוד שהקו מחיפה, אחת מארבע הערים הגדולות במדינה, לטענתם מפסיד. מה גם שהפעלת תחבורה ציבורית הינה גם שירות לציבור ואינה נמדדת אך ורק במונחים של רווח.

אביעד מרדכי, מנהל סניף צפון של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל התייחס לנושא: “מדובר בשני ערים גדולות מאוד, עם פוטנציאל נוסעים גדול, לכן יש לבחון הארכת שעות פעילות הקו הישיר, בנוסף לפעילות הרכבות. לבקשתנו, משרד התחבורה יקיים בדיקות בימים הקרובים, להארכת שעות הפעילות בקו הישיר, במידה וכמות הנוסעים בקו תצדיק זאת”.

דובר אגד, רון רטנר מסר בתגובה: ” לוחות זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית מבוססים לא פעם על פי רמות ביקושים. הביקוש לנסיעה בקווי האוטובוס בין חיפה לירושלים אחרי השעות שצוינו בכתבה דליל ביותר.

בנוסף, אוטובוסים שיוצאים בשעה מאוחרת יותר מחיפה יגיעו לירושלים בשעות בהם מסתיימים שירותי קווי הנסיעה העירוניים בירושלים ועל כן אנו מתזמנים לא פעם את זמני הנסיעה על פי המעברים לקווי ההמשך העירוניים מתוך אחריות לנוסעים. חשוב לציין כי בימי חמישי בהם ישנו ביקוש גובר, זמני הנסיעות משתנים והנסיעה האחרונה בקו 960 מחיפה יוצאת ב-21:00 ובכיוון השני מירושלים ב-21:10.

בנוסף, קיים קו מאסף 947 היוצא מחיפה בשעה 21:00, וכמו כן ניתן לנסוע באמצעות מעברים בין אוטובוסים ע”י שימוש בקו 910 שנסיעותיו האחרונות מחיפה הינן בשעות 21:00, 22:15, 23:35 עד מסוף ארלוזורוב ומשם להמשיך לירושלים בקו 480 הפועל בשעות מאוחרות וכן בנסיעות לילה מיוחדות.

בכיוון הנגדי מירושלים, ניתן להגיע למסוף ארלוזורוב באמצעות קו 480 ומשם להמשיך לחיפה באמצעות קו 910 הפועל בשעות 21:30 ו- 23:05.”

דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר בתגובה: “כמקובל בעולם, שירות ישיר, בין שני מוקדים מרוחקים, מותאם לשעות הביקושים. על כן, הקו הישיר  חיפה – ירושלים אמנם מסיים פעילותו בשעות שצוינו, אך  עדיין קיים שירות מאסף או שרות שכולל מעבר עד שעות  הלילה מאוחרות. כך לדוגמא: מירושלים לתל אביב (עד 23:45) ומתל אביב לחיפה (23:56 רכבת אחרונה מארלוזרוב). עם זאת, הנושא ייבחן באופן מקצועי ובמידה ויימצא, כי מספר הנוסעים בנסיעות האחרונות של הקווים-940/960  גבוה דיו,  יוארכו שעות השירות הישיר”.

 

 

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter