באנר עליון
באנר עליון

מיום ראשון: חובה להאט לפני מעבר חציה ולתת זכות קדימה להולך רגל העומד על המדרכה

לידיעת הנהגים: החל מיום ראשון (29 במרץ), חלה חובה על כל נהג להאט לפני מעבר חציה ולתת זכות קדימה להולך רגל העומד על המדרכה. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

התקנה החדשה מחייבת כל נהג המתקרב למעבר חצייה, להאט את רכבו לפני המעבר אם בסמוך אליו עומד הולך רגל, הממתין לחצות את הכביש, ולתת לו זכות קדימה, גם אם טרם החל לחצות את הכביש.
עוד קובעת התקנה חובת האטה או עצירה על כל רכב, לפני מעבר חצייה, אם רכב בנתיב סמוך, האט או עצר לפניו.
השר כץ חתם על התקנה החדשה במטרה להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל במעברי חצייה, בעקבות העלייה שנרשמה במספר תאונות הדרכים של הולכי רגל בשנה האחרונה.
בשנת 2014 חלה עלייה דרסטית במספר הולכי הרגל שנהרגו בכבישים: 124 הולכי רגל נהרגו בשנת 2014 בכבישים, 30 בני אדם יותר לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013 – עליה חדה של כ-32%.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים – מעבר החצייה. עוד עולה מהנתונים, כי אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה.
עוד עולה מנתוני אור ירוק, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.
 ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כשליש (34%) מההרוגים מתאונות דרכים הם הולכי רגל ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%. מקרב קבוצת המדינות המתקדמות מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%).
אור ירוק: “במקום להוציא תקנות חדשות, משרד התחבורה צריך לדאוג לפסי האטה במעברי החציה המסוכנים”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter