באנר עליון
באנר עליון

מגדל העמק: ראשונים בפיילוט ‘חינוך בונה קהילה – קהילה בונה חינוך’

מגדל העמק: ראשונים בפיילוט  ‘חינוך בונה קהילה – קהילה בונה חינוך’

מגדל העמק נבחרה לאחת מארבע רשויות בהן יפעל פיילוט של המודל החינוכי ‘חינוך בונה קהילה – קהילה בונה חינוך’ של משרד החינוך. דובר משרד החינוך: “מדובר במודל של קהילה השותפה לעשייה החינוכית במערכות החינוך”

חדשות YCOM: מנהלת מחוז הצפון של משרד החינוך, ד”ר אורנה שמחון הודיעה הבוקר כי נתנה ‘אור ירוק’ להריץ פיילוט של המודל החינוכי ‘חינוך בונה קהילה – קהילה בונה חינוך’ בעיר מגדל העמק. דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי “מדובר במודל של קהילה השותפה לעשייה החינוכית במערכות החינוך. המודל נבנה כחלק מדרכי הפעולה של “האחר הוא אני” במסגרת החתירה אל היעד של  יצירת “חברת מופת”.

חינוך בונה קהילה
אורט רוגוזין, ישתתף בפיילוט. צילום: דוברות מגדל העמק.

עיקר המודל הוא שיח קהילתי ויצירת דרכים לרתום את הקהילה בדרך של שיתוף במטרה לייצר חינוך שלם ומשמעותי שיגרום לכך שהערכים המועברים לילדים  ממסגרות החיים השונות ישתלבו  ביניהם וזאת על מנת להצמיח קהילה בריאה ומעורבת שבתוכה פועלת מערכת חינוך עם עוצמה ויכולות. המודל אמור  לאפשר מצד אחד לבתי הספר ולגנים  להיפתח ליוזמות ומאידך לאפשר להם להוביל מהלכים וכן להקדיש תשומת לב לשאלה איך נותנים מקום למעורבות ההורים והקהילה , אך בו זמנית שומרים על האוטונומיה של מוסדות החינוך.

הניסיון המעשי המצטבר, וכן גם הספרות המחקרית, מעידים כי תלמידים מפיקים תועלת מכך שבין הבית ובין בית הספר שוררים יחסים של כבוד הדדי וקיימים ביניהם ערוצי תקשורת פתוחים. מגע רציף בין הורים למורים עשוי להפוך את בית הספר למוסד קרוב ומוכר עבור ההורים, המאפשר להם להשפיע על צביונו ולהיות מושפעים ממנו. ההורים מודעים היום יותר מאי פעם למקומם בבית הספר ולחלקם בתהליכים המתרחשים בו.

מערכת החינוך רואה את ההורים כשותפים מלאים בתהליך החינוכי בבית הספר. התוכנית מכירה בכך שלהורים משאבי ידע וניסיון העשויים לשפר ולהעשיר את עבודת המוסד החינוכי אך עם זאת, המורים הם אנשי מקצוע בתחום החינוך, על כן מוטלת עליהם אחריות לקידומם הלימודי, החברתי והרגשי של תלמידי בית הספר ועל מנת שיוכלו לעמוד במשימה המורכבת יש לכבד את האוטונומיה המקצועית שלהם ולאפשר להם להפעיל שיקולי דעת מקצועיים ללא התערבות חיצונית.

על פי חוזרי מנכ”ל משרד החינוך, התועלת שמורים עשויים להפיק מקיום יחסי גומלין חיוביים עם ההורים היא קבלת סיוע ותמיכה רגשית שתפחית את שחיקתם המקצועית. מאידך מעורבות הורים בחינוך ילדיהם תורמת לשיפור בהישגים, במיומנויות אינטלקטואליות, להעלאת הדימוי ולהפחתת בעיות משמעת. הנחת העבודה היא שיצירת מעורבות הורים ושיתופם בעשייה החינוכית תביא גם לשיפור הישגים, העלאת רמת הידע וצמצום מקרי האלימות במערכת החינוך.

במגדל העמק פועלות תכניות נוספות כמו אחים גדולים ותכנית ניצני מגשימים.

 

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter