באנר עליון
באנר עליון

מגדל העמק: בית ספר ייחודי

מגדל העמק: בית ספר ייחודי

בית הספר ‘נופים’ במגדל העמק נכנס למודל של למידה מבוססת פרויקטים ותהליך של ייחודיות. בשבוע שעבר נערך יום שיא בו הציגו התלמידים את הפרויקטים עליהם עבדו במהלך השנה.

חדשות YCOM: בית הספר ‘נופים’ במגדל העמק נכנס השנה  לתהליך של ייחודיות, למידה מבוססת פרויקטים PBL, שעניינם : לחקור ולהפיק תוצר בעל ערך לימודי יישומי וללמוד אותו באמצעות מדיות מגוונות וסביבות מתוקשבות בלמידה שיתופית. דובר המחוז , דויד גורלי מציין כי לאורך  השנה הוקדשו לצורה זו של למידה שעות רבות, והדרכה מאסיבית על בסיס ‘ניסוי וטעייה’.

הצוות והתלמידים נרתמו לבחירת נושאי חקר ותוצרים מצופים. העבודה נעשתה בקבוצות עניין תוך שיתוף מתוקשב ועבודה בתוך ומחוץ לכותלי בית הספר. בסיומו של התהליך, נערך בשבוע שעבר, ‘יום שיא’ לכלל הורי ותלמידי בית הספר. ביום זה לקחו חלק ראש עיריית מגדל העמק, מפקחת בית הספר, ראש מנהל החינוך , מנהלים ואורחים נוספים.

PBL
יום שיא בבית ספר נופים. צילום: דוברות משרד החינוך.

אילן בר שלום מדריך הפדגוגיה בשילוב התקשוב של הפרוייקט : כל באי יום השיא הביעו את התרשמותם העמוקה הן מן הדרך והן מתוצרי התלמידים אשר הוצגו בכיתות ובכל מרחבי בית הספר.  מעורבות התלמידים הייתה ניכרת במיוחד. תלמידי כיתות ו’ הפיקו עיתון גדוש מאמרים מסוגות מגוונות שבעקבות זה קראו לו “סוגון”, וכן מסעדת תזונה בריאה. תלמידי כיתות ה’ בחרו לחקור את השפעת שירי נעמי שמר על התרבות הישראלית. כיתות ד’ אימצו את הפארק הארכיאולוגי בסמוך לבית הספר והפיקו שלטי הסבר מתוקשבים לשימוש המבקרים והקהילה. כיתות ג’ הכינו דגמים של השכונה החלומית כפי שהם רוצים לראותה, כיתות ב’ הקימו את חדרו של יצחק אבינו. וכיתות א’ כתבו ספרים מפרי עטם כפי שהם היו רוצים לקרוא.

מנהלת מחוז הצפון של משרד החינוך , ד”ר אורנה שמחון : ”מדובר בפעילות מאתגרת , חווייתית , מפרה ומעשירה ועל כן אני שמחה על כי לאור הצלחת דרך הלמידה הזו בית הספר מתכוון לאמץ אותה ולהרחיבה בשנים הבאות.” .

 

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter