באנר עליון
באנר עליון
באנר עליון

כביש 77: בשורה לטבעון ולרמת ישי

כביש 77: בשורה לטבעון ולרמת ישי

כביש 77 ישוקע בקטע שבין שדה יעקב לצומת השומרים וכביש 75 יוזז 150 מטרים צפונה

קרית טבעון ורמת ישי נחלו נצחונות קטנים במאבקם בתוואי כביש 77. מנהל הפרויקט מטעם החברה הלאומית לדרכים, אודי שריג, הציג את התקדמות הפרויקט ברמת ישי וממצגת זו עולה כי במע”צ החליטו לשקע את כביש 77 בקטע שבין שדה יעקב ועד מעט לאחר צומת השומרים, שיקוע זה יביא לתוצאה חיובית נוספת והיא ביטול הצורך ברמפות האדירות שתוכננו במקום. השיקוע הוא תוצאה של סיום שלב בחינת העתיקות שבו לא נמצאו בתוואי הכביש עתיקות או קברים ולכן ניתן מבחינת מע”צ לשקע את הכביש. מבחינת רמת ישי גם כן יש בשורה כפולה. כביש 75 יוזז 150 מטרים צפונה ובכך יורחק מבתי התושבים ובמקביל החליטה מע”צ להסתפק בשלב ראשון במחלף קטן בצומת ישי  כך שהלופ הדרומי של המחלף לא יבנה בשלב הראשון ורק חמש שנים לאחר פתיחת המחלף תעשה בחינה מחדש. כל מערכת הכבישים החדשה אמורה להפתח עד סוף שנת 2016. יש לציין כי תוכניות אלה הינן בגדר המלצה בלבד והחלופה המועדפת תבחר בסופו של דבר על ידי הות”ל (ועדה לתשתיות לאומיות).

שריג “מליאת הות”ל קיבלה את המלצת הועדה לתשתיות יבשתיות לבדוק חלופות על בסיס התוואי הקיים, בניגוד לתוואי המזרחי הוא תוואי נחל בית לחם והנחתה אותנו לפרסם לציבור את סעיפים 77-78 לחוק התכנון. אלה סעיפים שאומרים שבמרחב מסוים עומדת להיות מקודמת תוכנית כלשהי ומחייבים כל גוף אחר להיות מתואם איתנו אם הוא רוצה לקדם תוכנית אחרת באותו המרחב. המרחב עצמו מתפרש 150 מטרים לכל כיוון מהציר. אנחנו גם לא מטילים מגבלות בנייה על אזורים מסחריים כדוגמת מתחם אלונים”. שריג התייחס גם לנפח התחבורה העתידי ” תחזיות תנועה עתידיות אף פעם לא מדוייקות כי יש הרבה גורמים לא ידועים. לדוגמה, אמורה לקום מסילת הרכבת ואף אחד לא יודע כמה נוסעים היא תמשוך”

יואב עציון

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter