באנר עליון
באנר עליון

כביש הסרגל המחודש נפתח לתנועה

כביש הסרגל המחודש נפתח לתנועה

החברה הלאומית לדרכים (מע”צ) השלימה את העבודות לסלילה מחדש של כביש הסרגל. הכביש נסלל ברמה גבוהה על מנת להתגבר על בעיית שקיעת האדמה.

הסתיימו העבודות לסלילתו מחדש של כביש הסרגל מצומת מגידו ועד לצומת הסרגל. העבודות חייבו את העברת התנועה לנתיב אחד לכל כיוון למשך מספר חודשים. זאת, לצורך פירוקו של הכביש ובניית מסלול הנסיעה מחדש. בתום הקמת המסלול ובו נתיבים ושוליים חדשים, הועברה אליהם התנועה, לצורך ביצוע עבודות במסלול הנגדי. במסגרת העבודות, שופר מערך התאורה לאורך הכביש.

פירוקו ובנייתו מחדש של כביש הסרגל, בוצעו במסגרת פרויקט מיוחד עליו החליטה החברה הלאומית לדרכים, לאחר שנים ארוכות בהן נעשו נסיונות שונים לשפר את הכביש שסבל משקיעות וסדקים שהפריעו לנסיעה חלקה. העבודות לבניית קטע הכביש (מספר 65) שבין צומת מגידו (כביש 66) לבין צומת הסרגל (כביש 675) הסתיימו בתוך פחות משנה.

האם יחזרו השקעים בכביש
צומת מגידו

כביש הסרגל נסלל לפני עשרות שנים כחלק מכביש 65 (מחדרה עד עפולה), כאשר לא היתה מודעות לשילוב ההרסני של מי תיהום גבוהים המשנים את מפלסם, בנוסף לקרקע חרסיתית שהינה בעלת גמישות גבוהה ויכולת לספוח מים. הכביש היה חד נתיבי עד לראשית שנות ה-90, כאשר הוחלט להוסיף נתיב לכל כיוון, ללא טיפול בקרקע. הריבודים והקרצופים החוזרים העניקו לכביש נפח עד לעובי של כ-30 ס”מ, אולם הבעיות חזרו והופיעו, בעיקר במסלול הדרומי.

לקראת פרסום המכרז נעשו בדיקות רבות לאורך התוואי שארכו כחמישה קילומטרים, במטרה לאסוף מידע רב. בתוואי בוצעו כ-60 קידוחים, עד לעומק של 30 מטרים, בנוסף לחפירות ובדיקות נוספות בשטח המיסעה (בסיס הכביש שמתחת לאספלט). במסגרת הפרויקט, בוצעה חפירה לעומק של שני מטרים בבסיס המיסעה ונעשה שימוש בחומרים מתקדמים שאינם משנים את נפחם כתוצאה מהרטיבות.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter