באנר עליון
באנר עליון

אור ירוק: ירידה במספר הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים בעמק

אור ירוק: ירידה במספר הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים בעמק

יקנעם מסתמנת כעיר הבטוחה ביותר לצעירים בעמק. במגדל העמק יש יחסית הרבה נפגעים אבל קיימת מגמת שיפור. רק ברמת ישי המצב הורע.

ירידה במספר הצעירים שנפגעו כתוצאה מתאונות דרכים ביקנעם ובמגדל העמק, כך עולה מנתוני עמותת ‘אור ירוק’ שפורסמו השבוע. ביקנעם נפצעו השנה שני צעירים בגילאי 15-24 לעומת ארבעה בשנה שעברה וזאת כאשר בממוצע רב שנתי עומדת העיר על 3.2 פצועים בשנה . ואילו במגדל העמק נפצעו השנה שמונה צעירים לעומת 14 בשנה שעברה לעומת ממוצע רב שנתי העומד על 18.6 פצועים.

אוכלוסיה בעלת פוטנציאל הפגעות גבוה
תמונת אילוסטרציה. צילום: רועי פלצמן

גם בקרית טבעון חלה ירידה במספר הנפגעים כאשר השנה נפגעו ארבעה צעירים (מתוכם אחד קשה) לעומת חמישה (מתוכם אחד קשה) בשנה שעברה. ממוצע הנפגעים הרב שנתי של קרית טבעון עומד על ארבעה. הישוב היחיד בו חלה עליה במספר הנפגעים הינו רמת ישי שסבל השנה מחמישה פצועים קל לעומת שלושה בשנה שעברה ועומד על ממוצע שנתי של 2.1 נפגעים, מספר שהוא גבוה יחסית לישוב כה קטן.

לדברי עמותת אור ירוק, אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא האוכלוסייה הפגיעה ביותר במדינת ישראל, מתאונות דרכים. בשנת 2011 נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 90 צעירים. הנהיגה של אוכלוסייה זו מאופיינת בעייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול. בשל גילם הצעיר, הנהיגה שלהם מאופיינת בחוסר ניסיון ולעתים הדבר גורם לקריאה לא נכונה של המצב בכביש.

לטענת העמותה, כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה בתחום האלכוהול וחגורות בטיחות, מאחר וצעירים רבים נפגעו כשלא חגרו חגורת בטיחות. יש להגביר את ההסברה והחינוך לסכנות שבכביש ולהכניס אמצעי ניטור (קופסה ירוקה) לכלי הרכב שבו הצעירים נוסעים, על מנת להבין את הטעויות שבנהיגה, ושיפורן.

שמואל אבואב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הירידה במספר ההרוגים מוכיחה כי תאונות דרכים אינן גורל וניתן לצמצם את מספר ההרוגים. על המשטרה להגביר את האכיפה, במיוחד בסופי שבוע ובסביבת מרכזי הבילוי, כדי להרתיע נהגים צעירים מלשתות אלכוהול ולעלות על ההגה.”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter