באנר עליון
באנר עליון

יקנעם: תבחן העתקת מסוף האוטובוסים

יקנעם: תבחן העתקת מסוף האוטובוסים

העתקת מסוף האוטובוסים מקניון G ביקנעם, נבחנת בימים אלה על ידי העירייה כשהחלופות הם תחנת הרכבת בכפר יהושע, איזור התעשיה מנסורה ורחוב כרמל. בנוסף יופץ בין נוסעי האוטובוסים סקר שיבנה על ידי ארגון נוסעי התחבורה הציבורית.

עיריית יקנעם תבחן את העתקת מסוף האוטובוסים מקניון G למקום חלופי בשל בעיות תחבורתיות קשות הנוצרות במיקומו הנוכחי של המסוף. ההחלטה על הבחינה המחודשת התקבלה לאחר שבתחילת השבוע נערכה בלשכת ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי, פגישה ראשונה עם ראשי ארגון ‘תחבורה בדרך שלנו’, ארגון אשר מייצג את נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, מנקודת מבטו של הנוסע. בארגון העלו את הצורך ההכרחי לטפל בבעיות בטיחות ובעיות נגישות במסוף התחבורה הציבורית של העיר וביקשו את שיתוף הפעולה של העירייה למטרה זו.

יקנעם
הבלגן חוגג במסוף יקנעם. צילום: ארגון נוסעי התחבורה הציבורית.

נגה אלמוג, נציגת הארגון, תושבת העיר משתמשת במסוף מדי יום הביעה את צרכי הנוסעים. אורנה יחזקאל, ראש מינהל הנדסה וסימון אלפסי ראש העיר, ציינו כי ידוע להם על בעיות רבות, המצריכות טיפול מורכב של מספר גורמים כשלאחרונה החלו ניסיונות לטיפול בבעיות ביוזמת העירייה. בנוסף, ציין סימון אלפסי כי קיימת כוונה להעביר את רוב פעילות המסוף למקום אחר ונבדקות כמה חלופות: תחנת רכבת כפר יהושע, רחוב כרמל, ואזור התעשיה מנסורה. עד שזה יקרה, ראש העיר הורה למינהל הנדסה להסתייע במתכנן, בעל מקצוע, שיסקור את השטח וימליץ על פתרונות מקצועיים לפתרון הבעיות במסוף הקיים.

ימית ארז, מנהלת מרכז קיימות יקנעם, ציינה את חשיבות התחבורה הציבורית גם בהקשר הסביבתי, והדגישה את שיתוף הפעולה עם הארגון כדוגמה לקידום תחבורה ירוקה, הפחתת הגודש בכבישים וזיהום האוויר על ידי עידוד מעבר נוסעים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית.

בפגישה הוחלט על הפצת סקר נוסעים וצרכים שיבנה על ידי הארגון ויופץ לתושבים בסיוע העירייה. הסקר ישמש את הנהלת העיר לקידום צרכי הנוסעים מול משרד התחבורה, כמו גם פניות הארגון לעירייה שיקבלו מענה. חבר המועצה ולדימיר פטשוילי, שנכח בפגישה, יהיה איש הקשר של הארגון בפניות מול העירייה.

ארגון “תחבורה בדרך שלנו” מקיים שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות ברחבי הארץ ומהווה גורם פעיל מול משרד התחבורה, חברות האוטובוס, הרשויות והנוסעים. באמצעות הארגון, פניותיהם של נוסעי האוטובוס לא מועברות מגורם אחד לאחר. נוסעי האוטובוס יודעים שיש לאן לפנות ויש כתובת אחת, רשויות מקומיות בארץ נעזרות בארגון לאיתור צרכים וריכוז פניות ציבור בנושא.

בארגון נוסעי התחבורה הציבורית מבקשים להודות לנציגי העירייה שנכחו בפגישה ולראש העיר סימון אלפסי, על שיתוף הפעולה, האוזן הקשבת והחשיבות הרבה שהקדיש לקידום הנושא.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter