באנר עליון
באנר עליון

יקנעם: כנראה שהתושבים מרוצים

יקנעם: כנראה שהתושבים מרוצים

 88% מתושבי יקנעם מעידים שאיכות החיים בעיר גבוהה מאוד או גבוהה. הערכה גבוהה למערכת החינוך היישובית. אלפסי: “אני שמח שאיכות החיים המצוינת בעיר הפכה לשם דבר ולנורמה טבעית ובסיסית ביישוב”.

מסקר מקיף שערך מכון סמית לפני כשלושה חודשים ביקנעם עולה שתושבי יקנעם מרוצים מאוד מאיכות החיים ביישוב. על פי הסקר 88% מהנשאלים העידו שאיכות החיים בעיר גבוהה מאוד או גבוהה. הסקר בדק מכלול רחב של נושאים בכל תחומי החיים ביישוב. מערכת החינוך נבדקה בהרחבה ו- 91% מההורים שלהם לפחות ילד אחד בגני הילדים אמרו שהם מאוד מרוצים או מרוצים מגן הילדים. 79% העידו שהם מאוד מרוצים או מרוצים מרמת הלימודים בבית הספר היסודי שילדם לומד בו, ו- 75% העידו  שהם מאוד מרוצים או מרוצים מרמת הלימודים באורט אלון.

יקנעם
סימון אלפסי, שמח על תוצאות הסקר. צילום: רונן צומר.

לשאלה מה לדעתם צריך להיות סדר הנושאים שהעירייה צריכה לקדם השיבו 17%  שהעירייה צריכה לקדם בעדיפות ראשונה את מערכת החינוך היישובית. 13% קבעו שנושא החינוך צריך להיות מקודם בעדיפות השנייה. בנושא ניהול העיריה אמרו 75% שהם מאוד מרוצים או מרוצים מהאופן שבו העירייה מנוהלת. בסקר נבדקה גם שביעות רצון התושבים מטיפול העירייה בנושאים השונים. 83% נתנו את הציון טוב מאוד או טוב לטיפול בניקיון העיר.86% נתנו את אותם ציונים לטיפול בגינון. 79% לטיפול בנושאים הקשורים באיכות הסביבה כדוגמת זיהום אוויר, רעש, ירוק וכיוצ”ב. 78% לטיפול הרשות במתקני המשחקים בגנים ציבוריים, ו- 77% לניהול מערכת החינוך. 69%  מהנשאלים העידו שהם מרוצים מאוד מפיתוחה הכלכלי-מסחרי של העיר ומפיתוח מקורות התעסוקה ביישוב. אותו מספר היה שבע רצון מהמענה שניתן לפניות תושבים. בנושאי תרבות ופנאי העידו 90% מהנשאלים שמשתתפים בחוגי המתנ”ס שהם מרוצים מהחוגים ומהפעילויות לנוער שמאורגנים על ידי המתנ”ס. 95% מהנשאלים העידו שהם מאוד מרוצים או מרוצים מהספרייה העירונית. 53% מהנסקרים אמרו שפנו למוקד העירוני 106, ו- 62% אמרו שהם מאוד מרוצים או מרוצים מהטיפול בבעיה שבגינם פנו. מרבית הפניות היו בנושאי ניקיון, תאורת רחוב, איכות הסביבה,  פיקוח, וגינון. יצוין כי בשנת 2014 חלה עליה באחוז הפונים לעירייה.

פעילות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נבדקה גם היא ו- 47% ציינו שהיו מרוצים מאוד או מרוצים מהטיפול בפנייתם. בעניין אתר האינטרנט של העירייה, 49% העידו שהם נכנסים לאתר – עלייה של 10% מהסקר הקודם ו – 20% מהסקר שלפניו. בין הסיבות שציינו הגולשים לגלישתם באתר: כדי לקבל מידע כלשהו (52%), על מנת לחפש טלפון של מחלקה או גורם כלשהו בעירייה(32%), סתם מתוך סקרנות (22%).

סקר מכון סמית המקיף נערך על ידי מכון המחקר רפי סמית והוא כלל ראיון טלפוני של 500 בתי אב בעיר כאשר בכל בית אב רואיין ראש המשפחה (האב או האם). איסוף המידע נערך בחודש ספטמבר וטעות הדגימה היא 4.5%.

ראש העיר, סימון אלפסי: “אני שמח שאיכות החיים המצוינת בעיר הפכה לשם דבר ולנורמה טבעית ובסיסית ביישוב. תוצאות הסקר מעידות על הערכה גבוהה למערכת החינוך ולשירותי העירייה שניתנים, ועל אלו כידוע אני לא מתפשר. התברכנו במערכת חינוך פורמאלית ובלתי פורמאלית מצוינת שזוכה לשבחים רבים. נמשיך לפעול ולתת את השירות הכי טוב לתושבים”.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter