באנר עליון
באנר עליון

חדשות יקנעם: נתוני אור ירוק עולה הרכבים בעיר ישנים יותר מהממוצע הארצי

חדשות יקנעם: נתוני אור ירוק עולה הרכבים בעיר ישנים יותר מהממוצע הארצי

גיל הרכב הממוצע ביקנעם הוא 7.2 לעומת 6.5 בממוצע הארצי. אור ירוק: רכב ישנים מסכנים את כולנו.

הגיל הממוצע של כלי הרכב ביקנעם הינו 7.2 וזאת לעומת גיל ממוצע של 6.5 שנים בכלל הארץ כך עולה מנתוני עמותת ‘אור ירוק’ שפורסמו השבוע. בסך הכל נעים בכבישי יקנעם 5,250 רכבים מתוכם 1,725 רכבים הינם בני עשר שנים ומעלה לעומת 340 רכבים שהם בני פחות משנה. אחת הסיבות לכך הוא היעדרן של חברות ליסינג בעיר, על פי נתוני ‘אור ירוק’, בערים בהן ממוקמות חברות ליסינג, גיל הרכבים נמוך יותר.

הגיל הממוצע ביקנעם הוא 7.2
תמונה: דוברות אור ירוק

על פי עמותת ‘אור ירוק’, במקרה של תאונת דרכים, סיכויי הנוסעים בכלי רכב ישן להיפגע, גדולים יותר. מקובל להתייחס למאפייני הרכב כגורם משני ושולי בהיווצרות וגרימת תאונות דרכים, אך התמונה שונה. מסתבר שככל שחקירת התאונות יורדת לעומק רב יותר, הקשר בין כשל טכני לתאונה מתחזק. ככל שהרכב ישן יותר, כך הוא פחות בטיחותי. אחת הדרכים האפקטיביות להצערת גיל הרכב הינה תכנית הגריטה של משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה. התכנית מאפשרת לבעלי כלי רכב ישנים, בני 20  שנה ומעלה, למסור את רכבם למגרשי הגריטה, תמורת 3000 שקלים. בחודש ספטמבר 2012, הודיעה ועדת הכספים כי מקציבה  10 מיליון שקלים לחידוש הפרויקט, שהוקפא מספר פעמים בשל חוסר תקציב.  גריטת כלי הרכב מצמצת את הנזק מתאונות הדרכים ומפחיתה את זיהום האוויר.

עמותת אור ירוק: “יש לשאוף להצעיר את גיל כלי הרכב בישראל, שכן כלי הרכב החדישים מיוצרים על פי תקני בטיחות גבוהים יותר ומאובזרים באמצעי בטיחות טובים ויעילים יותר. הורדתם מהכביש של כלי רכב ישנים, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים מתאונות דרכים ולשפר את איכות האוויר שאנחנו נושמים. עלותו של הנזק הכלכלי, הישיר והעקיף למדינה, מתאונות דרכים, מסתכם בכ-7.75 מיליארד שקל בשנה.”

שמואל אבואב, מנכ”ל אור ירוק: “כלי רכב ישנים מסכנים את הנהג ואת שאר משתמשי הדרך. על המדינה לעודד הורדה מהכביש של כלי רכב ישנים ופחות בטיחותיים.”

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter