באנר עליון
באנר עליון

חוצים את מפרץ חיפה ב-100 קמ”ש

חוצים את מפרץ חיפה ב-100 קמ”ש

19 גשרים, 14 ק”מ של מסלולים ראשיים ו-30 ק”מ של דרכי גישה- ללא אף רמזור. כביש 22 החדש, בקטעי הדרך שבין חיפה לקרית ביאליק, יחסוך לנהגים זמן ודלק בפקקי התנועה של שדרות ההסתדרות

 בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחנך כביש עוקף קריות (מספר 22), בקטע שבין חיפה לקרית ביאליק. קטעי הדרך שנפתחו, באורך כ-8 ק”מ, הינם חלק מתוואי שארכו 14 ק”מ, עד לפאתי עכו, שיפתח לתנועה במלואו, בעוד כחצי שנה. וישמש עורק התנועה הראשי של מפרץ חיפה.

 עוקף קריות (כביש מס’ 22) מקדים את לוחות הזמנים. הוא נפתח לתנועה מלאה במחצית הראשונה של 2013 ויהפוך לחוט השדרה המרכזי של מטרופולין חיפה והקריות. החברה הלאומית לדרכים מקימה את הכביש במטרה שישמש חלופת נסיעה נטולת רמזורים, במהירות נסיעה של 110 קמ”ש ובשלושה נתיבים לכל כיוון. עוקף קריות על חמשת המחלפים שלארכו, ינקז אליו נסיעה אל יעדים רבים: כביש ההסתדרות (4), מנהרות הכרמל וכבישי הגישה לעיר התחתית בחיפה, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית

מוצקין, קרית ים, עכו, נהריה, יישובי מטה אשר, זבולון והגליל המערבי

כביש עוקף קריות (מס’ 22), עורק התנועה הראשי החדש של מפרץ חיפה, ייפתח לתנועה בשלב א’ נפתח לתנועה, ביום חמישי, ה-13 לספטמבר 2012 – שלושה ימים לפני ראש השנה תשע”ג, קטע כביש באורך כ-8 ק”מ, בין כביש 22 הקיים (מחלף ידין) לבין מחלף ביאליק. קטע הכביש שיאפשר נסיעה המהירות 100 קמ”ש, ללא עצי

רה ברמזורים, יתחבר למערכת הדרכים הקיימת באמצעות ארבעה מחלפים חדשים שייחנכו אף הם במועד זה: ההסתדרות, אתא דרום, אתא צפון וביאליק.

 ראש הממשלה בנימין נתניהו: “עוקף קריות ייפתח לתנועה שלושה ימים לפני ראש השנה – מתנה יפה לתושבי הגליל, הקריות וחיפה”. שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כ”ץ, “זהו כביש שתוכנן ככביש אגרה, אולם בהחלטת ממשלה, החלטנו לצרף אותו לתכנית להאצת הצמיחה במשק ועל כן הקמתו הועברה לטיפול החברה הלאומית לדרכים. כיום, כשאנו רואים פרויקטים שהבשילו, אחרי שנים של תכנון ובנייה, ניתן להתרשם בשטח מהשפעתה של התכנית על איכות החיים של אזרחי ישראל בכלל ותושבי הפריפריה בפרט.

 “הפרויקט מקדים את לוחות הזמנים וזהו חסכון נטו למשק הלאומי”, הוסיף כ”ץ, “החסכון בזמן ובדלק יורגש מיידית על ידי הנהגים העושים דרכם מדי יום בציר שבין חיפה לקריות ולעכו. במקום נסיעה דרך עשרה רמזורים בכביש החוצה שטחי בינוי צפופים ואיזורי תעשייה, ניתן יהיה לנסוע בכביש באיכות הגבוהה ביותר”.

 מנכ”ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס: “הכביש הוקם על פי הדרישות המתקדמות ביותר בעולם. הכביש תוכנן כך, שניתן יהיה לנסוע עליו במהירות 100 קמ”ש, בנוחות וברמת בטיחות גבוהה. הכביש החדש משפר את איכות החיים עבור מאות אלפי תושבי חיפה והקריות. הכביש מואר למלוא ארכו והוא יתחבר למערכת הדרכים הקיימת באמצעות ארבעה מחלפים חדשים שייחנכו אף הם במועד זה: ההסתדרות, אתא דרום, אתא צפון וביאליק. מחלף ביאליק ייפתח לתנועה במלואו, בעוד כחצי שנה  וניתן יהיה להמשיך ולנסוע בו צפונה, לכיוון מחלף כרי נעמן”.

 הקמת כביש עוקף קריות, בהשקעה של 1.7 מיליארד שקל, נוהלה ע”י חברת ח.פ.ת עבור החברה הלאומית לדרכים. הקבלן הראשי בפרויקט, הינה חברת שפיר.

 ארנון וולסקי, מנהל הפרויקט מטעם חברת שפיר: “חברת שפיר גאה לסיים את הפרויקט כחצי שנה לפני המועד המתוכנן. על מנת להקדים את לוחות הזמנים, הטמענו בתכנון הפרויקט את הידע ההנדסי והטכנולוגיות המתקדמות בעולם, תוך שמירת איכות החיים והסביבה של תושבי האזור”.

 עוקף קריות במספרים:

 היקף השקעה: 1.7 מיליארד שקל.

אורך הכביש: 14 ק”מ.

דרכי גישה חדשות: 30 ק”מ.

מחלפים חדשים: ההסתדרות, אתא דרום, אתא צפון, ביאליק, כרי נעמן.

גשרים: 19.

תאורה: מלאה.

6 רשויות לארכו: חיפה, קרית אתא, זבולון, קרית ביאליק, מטה אשר, עכו.

מהירות: 100 קמ”ש. ה

מסלול החלופי: 10 צמתים ורמזורים.

אבני דרך לקבלן: 134 נקודות תשלום.

פרסום המכרז: אפריל 2009.

היתר עבודה: פברואר 2010.

פתיחה חלקית: ספטמבר 2012.

פתיחה מלאה: מארס 2013.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter