באנר עליון
באנר עליון

אור ירוק: קשישים נפגעים יותר

אור ירוק: קשישים נפגעים יותר

על פי נתוני עמותת אור ירוק שישה הולכי רגל קשישים נפצעו בתאונות דרכים ברחבי מערב עמק יזרעאל בשנת 2013. 

בניגוד למקובל לחשוב האוכלוסייה בעלת אחוזי ההיפגעות הגבוהים ביותר כהולכי רגל הינה אוכלוסיית הקשישים ולא אוכלוסיית הילדים (שגם היא ברמת סיכון גבוהה). 701 קשישים (גילאי 65 ומעלה) הולכי רגל נפגעו בשנת 2013 בתאונות דרכים בערים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המשמעות היא, כי כ- 13 קשישים הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים מדי שבוע. ביישובי העמק המצב טוב יותר יחסית לכלל הארץ אולי בגלל אופיים הכפרי של היישובים:  ביקנעם נפצע קשיש אחד קשה במהלך 2013, במגדל העמק נפצעו שלושה קשישים באורח קל, בקרית טבעון נפצעו שני קשישים באורח קל.

אור ירוק: קשישים נפגעים יותר
קשישים חוצים את הכביש, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: רועי פלצמן.

מספר הקשישים שנפגעו כהולכי רגל בשנת 2013 בכלל הארץ, הוא הגבוה ביותר לעומת 11 השנים האחרונות. בשנה שעברה למשל, נפגעו 654 קשישים הולכי רגל ואילו בשנת 2011 נפגעו 648. בנוסף, בשנת 2013 נהרגו 29 קשישים בעת שהיו הולכי רגל בתחום העירוני ו- 163 קשישים נפצעו קשה. על פי נתוני עמותת אור ירוק, בעשור האחרון נפגעו כעשרים אלף קשישים בתאונות דרכים. מרבית הקשישים (61%) שנהרגו בתאונות דרכים היו הולכי רגל, כאשר שליש מההרוגים נהרגו כשחצו את הכביש במעבר חציה. קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קישים הוא כי לוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בגלל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש.

לפני מספר חודשים יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק, לבדוק האם המדינה מתחשבת באזרחיה הקשישים ומתאימה את משך האור הירוק במעברי חציה מרומזרים להולכי הרגל.  הבדיקה נערכה ב-15 ישובים ובמסגרתם נבדקו 20 מעברי חציה, אשר כללו כ-430 הלכי רגל. מהבדיקה עלה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, במעברי חציה רבים האור הירוק קצר מדי והולכי רגל קשישים לא מספיקים לחצות. במקרים רבים הולכי הרגל הקשישים נמצאו עדיין במעבר החצייה כשלכלי הרכב כבר הופיע האור הירוק.

שמואל אבואב: “על הרשויות המקומיות לדאוג להתאמת ושיפור התשתיות בסביבות בהן ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו ליד קופות חולים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. במיוחד באזורים אלו יש להנמיך את המדרכות, להתקין פסי האטה בסמוך למעברי החצייה, להתקין רמזורים להולכי רגל, להגדיל את השלטים והתמרורים וכן להאריך את משך האור הירוק ברמזור”.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter