באנר עליון
באנר עליון

אור ירוק: זהירות, מעבר חציה

אור ירוק: זהירות, מעבר חציה

דו”ח מיוחד של עמותת ‘אור ירוק’ מצביע על כך שחלק ניכר מהולכי הרגל נפגעים דווקא במעברי חציה. המצב בעמק הוא אמנם טוב יחסית לשאר המדינה אבל כדאי להיזהר. 

מעבר חציה נתפס בעיני הולכי הרגל ובעיקר בעיני ילדים המסתובבים בחוץ בימי החופש,כמקום בטוח אלא שנתוני עמותת ‘אור ירוק’ מראים תמונה שונה לפיה כ-34% מהנפגעים בתאונות דרכים הינם הולכי רגל, רבים מהם נפגעים במעברי החציה.

אור ירוק
מעברי חציה, לא בטוחים כמו שאנחנו חושבים. צילום: Jeremy Kemp.

באופן לא מפתיע, המצב בעמק יחסית לכלל המדינה הוא טוב. בעיר יקנעם היה במהלך שנת 2013 פצוע קל אחד בלבד וזאת לעומת שלושה פצועים קל ופצוע קשה בשנת 2012. בעיר מגדל העמק היו בשנת 2013 חמישה פצועים קל לעומת ארבעה בלבד בשנת 2012. בקרית טבעון היו שלושה פצועים קל ב 2013 לעומת פצוע קל אחד ב 2012. ברמת ישי לעומת זאת, לא היו נפגעים במעברי חצייה משנת 2008.

הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שלהם בדרכים. בניגוד לנהגי המכוניות אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות בכדי שיגנו עליהם. מדו”ח מיוחד שהכינה עמותת “אור ירוק” עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 133 הולכי רגל בישראל. שיעור ההרוגים הממוצע בקרב הולכי הרגל במדינות המתקדמות עומד על 19% אך בישראל הוא 34% מסך ההרוגים, נתון שמציב אותנו במקום השני והלא מחמיא, רק ליפן. מהדוח עולה כי פעוטות, ילדים וקשישים נמצאים בסיכון גבוה, יותר מאשר כל קבוצת אוכלוסיה. הולכי הרגל הקשישים מהווים 41% מסך מכלל הולכי הרגל ההרוגים והילדים מהווים 16%.

מנכ”ל עמותת אור ירוק, שמואל אבוהב: “הנתונים המדאיגים מחייבים את משרד התחבורה להפסיק להתעלם מהולכי הרגל ולקבל כמובן מאליו את ההיפגעות הגבוהה שלהם. צריך להתקין פסי האטה בסביבת מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים ובאזורי ריכוז קשישים גבוה. ריסון מהירות הנסיעה יכול להציל את חייהם של ישראלים רבים בכל שנה”.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter