באנר עליון
באנר עליון

אור ירוק מזהירה את הצעירים

אור ירוק מזהירה את הצעירים

נתוני עמותת ‘אור ירוק’ מצביעים על עלייה חדה במספר הצעירים שנפגעו השנה בתאונות דרכים בארץ בכלל וביישובי העמק בפרט. מנכ”ל העמותה, שמואל אבוהב: “הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה”.

עמותת ‘אור ירוק’ פרסמה השבוע כי 29 בני נוער וצעירים (גילאי 15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013 (ינואר-אוקטובר). מהנתונים עולה כי זוהי עלייה חדה ומשמעותית לעומת שנת 2012: בתקופה המקבילה (חודשים ינואר-אוקטובר) בשנה שעברה, נהרגו 19 צעירים בתאונות דרכים בערים, כלומר: השנה חלה עלייה של 52% (!). מתחילת שנת 2013 ועד חודש אוקטובר, נפגעו 2961 צעירים בתאונות דרכים בערים, מתוכם 206 נפגעו באורח קשה.

נהיגה בשכרות
אלכוהול שנמצא ברכב של צעירים בעת נהיגה. צילום: רועי פלצמן

בהתם למגמה הארצית, גם בעמק חלה עלייה משמעותית בכמות הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים. ביקנעם נפגעו 6 צעירים באורח קל לעומת 2 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. במגדל העמק היו בשנה שעברה 8 פצועים קל ואילו השנה רק 6 פצועים קל אך התווסף אליהם פצוע אחד קשה. בקרית טבעון היו בשנה שעברה שני פצועים קל ופצוע אחד קשה ואילו השנה עלה המספר לארבעה פצועים קל, פצוע קשה והרוג. הישוב היחיד בו נרשם שיפור ניכר הינו רמת ישי שירד מחמישה פצועים קל בשנה שעברה לאפס נפגעים השנה.

על פי עמותת אור ירוק אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. בשנת 2012 נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 57 צעירים. בעמותה טוענים כי עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול הינם מאפיינים של נהיגת הצעירים. נוסף על סיכונים אלו אותם הם לוקחים, הצעירים הם נהגים חסרי ניסיון ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הסכנות שאורבות להם בכביש. בעמותה טוענים כי כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה במקומות הבילוי ולהרתיע נהגים צעירים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול. כמו כן על המשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול, האוסר על נהגים חדשים לשתות כל כמות אלכוהול שהיא לפני הנהיגה.

שמואל אבואב מנכ”ל עמותת ‘אור ירוק’: “הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה. מערכת החינוך, התחבורה ובטחון הפנים חייבות לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורי פרקטיקה בנוסף לתיאוריה לתלמידי  כיתות ט’ ו-י’ כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר. רק כך, כאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה, יהיה להם ניסיון רב יותר והם יהיו מסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם מגוון הסכנות שבדרך”.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter