באנר עליון
באנר עליון

אור ירוק: סכנה גם במעברי החציה

אור ירוק: סכנה גם במעברי החציה

עלייה של 10% במספר הולכי הרגל שנפגעו במעברי חצייה בין שנת 2013 לשנת 2014. בראש עומדת מגדל העמק עם שישה פצועים קל, ואילו היישוב המצטיין הינו רמת ישי שבו אין נפגעים במעברי חציה משנת 2008.

חדשות YCOM: על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2014 נפצעו בערי מערב עמק יזרעאל עשרהה הולכי רגל בתאונות דרכים בעת שחצו את הכביש במעבר חציה וזאת לעומת תשעהה בלבד בשנה שעברה. מדובר בעליה של 10% אשר מתיישבת עם הנתונים הארציים אשר לפיהם  חלה עלייה של כ- 27% במספר הולכי הרגל שנהרגו במעבר חציה לעומת שנת 2013.

אור ירוק
החציה במעבר הפכה למסוכנת. צילום: אור ירוק.

מספר הנפגעים הגבוה ביותר היה בעיר מגדל העמק שבה נפצעו שישה הולכי רגל באורח קל וזאת לעומת חמישה בלבד בשנת 2013. יקנעם גם היא רשמה עלייה כשמספר הפצועים קל בעיר עמד על ארבעה לעומת אחת בשנה הקודמת. קרית טבעון רשמה שנה ללא הולכי רגל שנפגעו במעבר חציה אחרי שבשנת 2013 היו שלושה פצועים קלה ואילו רמת ישי שומרת על מאזן נקי מאז 2008.

מהנתונים עולה כי, כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים – מעבר החצייה. עוד עולה מהנתונים, כי אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה. בנוסף עולה מנתוני אור ירוק, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

מנכ”ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב: “משרד התחבורה לא מעביר את התקציבים הנדרשים  לשיפור התשתיות בערים ובמיוחד ברחובות האדומים המסוכנים וזו התוצאה – עוד ועוד הולכי רגל הרוגים. בכדי להציל את חייהם של הולכי הרגל, משרד התחבורה והרשויות המקומיות חייבים להתקין פסי האטה בסביבת מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים, באזורי ריכוז קשישים גבוה וברחובות האדומים”.

 

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter