באנר עליון
באנר עליון

אור ירוק: זהירות, מדברים בטלפון הנייד

אור ירוק: זהירות, מדברים בטלפון הנייד

באיזה יישוב בעמק מדברים הכי הרבה בטלפון הנייד בזמן נהיגה? היכן נמצאים יישובי העמק יחסית לשאר המדינה? ומה יש למנכ”ל עמותת אור ירוק, שמואל אבוהב לאמר בנושא.

חדשות YCOM: דיבור בטלפון הסלולארי  ללא דיבורית וקריאה ושליחת הודעות במהלך נהיגה הן פעולות מסוכנות מאוד. אלא שיש לא מעט נהגים אשר אינם מתייחסים ברצינות לאיסור על שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה ללא דיבורית. היישוב במערב עמק יזרעאל בה ניתנו הכי הרבה דו”חות משטרה בגין שימוש בטלפון הנייד הינה מגדל העמק הניצבת במקום ה-52 הארצי עם 93 דו”חות בשנת 2014. אחריה ניצבת רמת ישי הממוקמת במקום ה- 81 הארצי עם 49 דו”חות, נתון מפתיע לאור העובדה שמדובר ביישוב קטן. יקנעם נמצאת במקום ה- 110 עם 22 דו”חות בגין שימוש בנייד, כששבעה מקומות מאחוריה ניצבת קרית טבעון עם 20 דו”חות ונועל את הרשימה היישוב הבדואי בית זרזיר הנמצא במקום ה- 120 הארצי עם 20 דו”חות בלבד בשנת 2014.

אור ירוק
שימוש בנייד בזמן נהיגה. צילום: רועי פלצמן.

מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת ‘אור ירוק’, עולה כי  בשנת 2013 רשמו באגף התנועה  כ-30% יותר דו”חות בגין שימוש בטלפון נייד ביחס לשנת 2014. ואילו בשנת 2012 מספר הדו”חות שנרשמו היה כמעט כפול ממספר הדוחות של שנת 2014. הנתונים מדאיגים עוד יותר מאחר כי מסקר שערכה עמותת ‘אור ירוק‘,  עולה שלמרות ורוב מוחלט של הציבור מודע לכך שלקרוא ולכתוב הודעות במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת, ובמיוחד לנוכח הצהרות המשטרה על הגברת האכיפה, לא חל שום שינוי במהלך חמש השנים האחרונות במספר הנהגים שמודים כי הם קוראים וכותבים הודעות במהלך נהיגה. מתוצאות הסקר עולה כי עדיין כמעט אחד מכל ארבעה נהגים (23%) מודה כי הוא קורא וכותב הודעות במהלך נהיגה (2010-2014).

עד כמה היסח דעת בנהיגה מסוכן? על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארצות הברית קריאה וכתיבת SMS  במהלך נהיגה מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי 23. חיוג בטלפון הסלולארי ללא דיבורית מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי שלושה. דיבור בטלפון הסלולארי ללא דיבורית מגדיל את הסיכון לתאונת דרכים פי 1.5.

שמואל אבואב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מדובר במכת מדינה שהולכת ומתרחבת ומסכנת את כולנו בכל יום בכביש וזו תוצאה ישירה מהקיצוץ המתמשך של משרד התחבורה בתקציב למלחמה בתאונות הדרכים. במקום הגדלת מספר הניידות והשוטרים שיאכפו וירתיעו עבריינים שמסכנים את כולנו בכביש, משרד התחבורה מחליש את המשטרה באמצעות הקטנת התקציבים לפעילויות מצילות חיים”.

תגובות

תגובות

באנר לפוסט קטן

Related posts

באנר לפוסט גדול
  • Facebook
  • Twitter